Senaste nytt

Turkish business till och från Houston (ny+gammal B777)

Taggen

Medlem
Tack för en mycket bra rapport.
Värt att notera är att om man flyger OSL-IAH så flyger man in 25000+ miles (Obs! Inkl. Elite Bonus) i Business Class (bokningsklass J,K,Z) och därmed återkvalificerar man sig för Turkish Elite (*A Gold) på en resa. 15,834 miles (enligt GCMap) * 160% (Elite Bonus) = 25334 Status Miles. Varför från Oslo? Jo, det finns priser från ca. 17.000 NOK och historiskt har det då och då dykt upp priser nedåt 13.000 NOK vid Nordamerika-kampanjer med Turkish.
 

Erik M

Medlem
Annars skulle jag rekommendera TK1794 som numera alltid går med a330-300 mellan ARN och IST. Vissa av dessa har reclinerstolar men många har lie-flat också.
Kan jag lita på det? När jag tittar på United.com står det att TK1794 flygs med en A321 den 14 september.
 

Lukas S

Medlem
Kan jag lita på det? När jag tittar på United.com står det att TK1794 flygs med en A321 den 14 september.

I så fall har säkert United rätt, TK ändrar plan rätt mycket på kortdistanssträckor. Men A321 med recliner-stolar är ju bra det med. Nog den bästa hårda business-produkten man kan få inom Europa, med undantag för några enstaka lie-flat-rutter såklart.
 

Taggen

Medlem
I så fall har säkert United rätt, TK ändrar plan rätt mycket på kortdistanssträckor. Men A321 med recliner-stolar är ju bra det med. Nog den bästa hårda business-produkten man kan få inom Europa, med undantag för några enstaka lie-flat-rutter såklart.

Aeroflot har mer eller mindre samma stolar som Turkish inom Eurpoa så den hårda produkten är likartad.
 
Toppen