Senaste nytt

Turkish Airlines "uppdaterar" Miles&Smiles

Jonas C

Medlem
Har ett nyöppnat M&S-konto som blivit statusmatchat till Elitestatus. Har inga flygningar än men väl inom ett par veckor; får man denna välkomstbonus efter första flygningen, eller var det ett riktat erbjudande?

Bonusen gäller för alla nya medlemmar, fram tills den 30 September. Man får 1000 miles efter första flygningen och resterande 6500 efter den andra.
 

cantona

Medlem
Ändringarna i programmet är nu klara och gäller from 1:a Juni. TK tycker att det är så stora förändringar att man har skapat en ny websida som förklarar "nya" M&S programmet.

Miles&Smiles

Som befarat så blir det för det mesta försämringar, tex poängintjäning på W, P klass, endast 25% mm. Awarbiljetterna kostar mer mm...

De verkar ha behållit 100% intjäning om man skickar milesen till A3:s M&B i alla fall till en stor del av bokningsklasserna, bla W,P.
Eller kan det vara så att de inte hunnit uppdatera!?
 

jumbooze

Medlem
Nu har jag öppnat Miles&Smiles konton åt mamma och syrran. Det blir 2218 miles för flygningarna i sommar + 7500 i välkomstbonus och 1000 för uppdatering av kontaktuppgifter. Totalt 10718 miles per person. Då de inte bryr sig ett dugg om miles då så får jag drygt 20 000 gratis miles till mitt förfogande, och på det 1000 miles i värvningsbonus till mitt eget konto. Nu återstår bara konststycket att skapa ett familjekonto, men om inte det funkar så ser jag nog till att köpa lite extra miles och flyga United BusinessFirst igen. Tack för den Turkish Airlines! :D

Hojta till ifall någon vill bli värvad.

"Hojtar",
Stämmer det att jag kan regga
CPH-ARN SK Plus
och SVG-CPH SK Plus
och få det till att räknas som 2 internationella flygningar och trigga bonus
+ statusmatcha mitt EBD till Elite membership för att kunna övertrassera kontot med ca 10k?
Så då kan man boka något för 20k?
 

Jonas C

Medlem
"Hojtar",
Stämmer det att jag kan regga
CPH-ARN SK Plus
och SVG-CPH SK Plus
och få det till att räknas som 2 internationella flygningar och trigga bonus
+ statusmatcha mitt EBD till Elite membership för att kunna övertrassera kontot med ca 10k?
Så då kan man boka något för 20k?

Det ska räcka för att trigga bonusen. För 35K kan du flyga en enkel i First Class till Dubai. 25K räcker för en t/r i United BusinessFirst JFK-SFO. Finns ganska många bra redemptions med TK miles. Om du inte har gått med i programmet än så kan jag gärna skicka ett värvningsmail :)
 
Toppen