Senaste nytt

Turkish Airlines "uppdaterar" Miles&Smiles

Jonas C

Medlem
Jag har skrivit till dem via det där formuläret, så får vi se om man får ett svar. Deras Facebook-sida är ju rätt så useless...

För att åter igen citera agehalls 10 budord "kundservicemedarbetare har ingen koll på förändringar i bonusprogram. Man kan lika gärna ställa frågan till 118 100 och få ett bättre svar där" ;)
 

PYRZ

Medlem
Tänkte inte skriva till kundservicen direkt, kanske borde skrivit tydligare i mitt inlägg... Har haft med de att göra tidigare i veckan och det gick ju sådär kan jag säga :) Frågan är om allt är på plats så att de (ej kundservice) har koll på förändringarna och kan svara på frågan.
 

johhenrik

Medlem
Jag undrar om min teori om felaktig baskostnad stämmer. Nu är siten uppdaterad IGEN, med de gamla priserna i de nya tabellerna. Så nu visar en round-trip Europe 2 - Middle East i First 71.000 miles igen. Europe 2 - North America är återigen 90.000 miles i business.
 

Jonas C

Medlem
Hoppas verkligen att det bara är en bugg. Bra sätt göra kunderna förbannade och man tycker ju att de borde se över sina IT problem. Ganska chockerande för ett flygbolag av deras storlek.

De får gärna släppa lite fler mistake fares för att gottgöra sig :)
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Var finns stentavlan så man kan läsa de övriga 9? Att ost och resebyråer är syndigt vet jag redan dock.

Och codeshare

Mer apropå ämnet ska vi kanske inte ställa för höga krav på Turkish IT eller vem det nu är som ställt till med mistake fares och liknande tidigare. Ingen ordning kan gå åt båda hållen sett ur reseoptimerarens synvinkel.
 
Jag är nybliven Miles & Smiles-medlem och har drygt 13,000 poäng. Enligt informationen i den här tråden ska det bli försämringar den 1:e juni så jag tänkte att det kunde vara en god ide att sätta sprätt på mina poäng innan dess. Jag vill boka Casablanca -> Köpenhamn (enkel resa) men jag har fått följande felmeddelande 2 dagar i rad när jag har valt min avgång och klickar på "Next>":

We apologize for the inconvenience.
Please try again later
(7465801)

Vet någon om det finns en lösning på det problemet? Kan jag t ex ringa och boka istället?

Jag läste att det finns 2 sorters biljetter, "Capacity Controlled Award Tickets" och "Seat Guaranteed Award Tickets". Är det endast priset och antalet tillgängliga biljetter som skiljer mellan de olika biljettyperna? M a o, om jag köper en award-biljett i kategorin "Capacity Controlled Award Tickets" så är jag garanterad plats på flyget, det är alltså inte någon slags standby-biljett?

Vet någon om det finns restriktioner på STPC, Stopover Paid By Carrier, (Turkish Airlines fixar gratis hotell under min nattliga layover i Istanbul) för award-biljetter?
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Skulle föreslå att du ringer och bokar. Påtala att det var krångel med hemsidan så slipper du betala bokningsavgift. Då CMN-CPH/ARN ej går att flyga på samma dag så ska du ha rätt till en fri hotellnatt.
 

David

Medlem
Det börjar bli dags att sätta sprätt på poängen. Har inte riktigt förstått förrän nu att Turkish verkar ha rätt så vettig award chart.

60,000 poäng borde ju faktiskt kunna ta mig någonstans i Business...
 

Jonas C

Medlem
Det börjar bli dags att sätta sprätt på poängen. Har inte riktigt förstått förrän nu att Turkish verkar ha rätt så vettig award chart.

60,000 poäng borde ju faktiskt kunna ta mig någonstans i Business...

För 70K kan du resa till USA eller Asien t/r i Business. Du kan övertrassera ditt konto med 10K miles om du är Elite eller Elite Plus.

Alternativt göra som johhenrik och boka Lufthansa First till Dubai t/r för 71K miles under nya tabellen :)
 
Toppen