Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Brandten

Medlem
Idag kom jag hem från min lilla Bangladesh-trip och hittade det här i postlådan. Trevlig förpackning! :)

TK_Elite.jpg
 

gustafsg

Medlem
Har ännu inte fått mitt välkomst-kit efter typ ett år som Elite-medlem. :D
Vem är bäst att vända sig till för att få det? Stockholm eller Istanbul-kontoret? Någon som gjort samma sak som jag gör nu kanske kan komma med tips.
 

Brandten

Medlem
Har ännu inte fått mitt välkomst-kit efter typ ett år som Elite-medlem. :D
Vem är bäst att vända sig till för att få det? Stockholm eller Istanbul-kontoret? Någon som gjort samma sak som jag gör nu kanske kan komma med tips.
Jag fyllde i formuläret på hemsidan. Fick svar efter någon dag att det var skickat.
 
Har nu efter två dagars ping-pong mail där jag scannat och skickat gud och hans morsa till TK "kundservice" fått beskedet att göra om alltihop med närmsta "Turkish Airlines office". Finns det öht något sådant i Sverige? Jag svarade, något irriterad att då kan de behålla sina j*a kort själva. *Impulskontroll*.
 
För ett år sedan visste jag nog inte vad status match var. Sedan såg jag en tråd här på forumet men tänkte inte mer över det eftersom jag bara var EBS. Plötsligt blev jag EBG så....

21/1 - Skickade jag in en fråga till TK om hur man kan statusmatcha via deras formulär.

27/1 - Fick svar att de behövde kopia på:
- ID/Passport
- Copy of your Gold membership card's front and back side
- Card statement that shows flight activities up to last two months


2/2 - Jag skickade in uppgifterna (trodde jag) men kopia av ID + EBG kortet försvann i mailprogrammet när jag bifogade dessa.

4/2 - Fick svar att de fortfarande ville ha kopia på ID + EBG kortet vilket jag skickade in direkt.

5/2 - Välkommen till Miles&Smiles Elite (så nu har jag två vägar in i CIP loungen :))

Kan du berätta med vem och hur du kontaktade M&S? Jag har använt deras webkontakt och börjar bli helt gråhårig på de svar jag får. De tre första var med begäran på kopia efter kopia (helt ok men irriterande att inte ta allt samtidigt) för att till sist bara "vända ryggen åt mig". Jisses!
 

Brandten

Medlem
Har nu efter två dagars ping-pong mail där jag scannat och skickat gud och hans morsa till TK "kundservice" fått beskedet att göra om alltihop med närmsta "Turkish Airlines office". Finns det öht något sådant i Sverige? Jag svarade, något irriterad att då kan de behålla sina j*a kort själva. *Impulskontroll*.
Märkligt att liknande ärenden hanteras så olika? Ref att jag själv fick väldigt bra bemötande och snabbt positivt besked.
 
Toppen