Senaste nytt

Turkish Airlines ska flyga till Bogota och Panama City

Lukas S

Medlem
Jag bokade precis denna trots a330-200. Tyvärr ska TK inte ha några planer på att uppgradera dessa kärror och en a330-300 ska ha för dålig räckvidd, varför dessa inte kan användas (enl andra flygforum) trots att TK har flera helt nya A330-300 som står på lagring nere i Istanbul.

Jag har goda nyheter - Turkish har helt oväntat påbörjat att totalt byta ut inredningen på sina a330-200. Den första är klar och går idag på denna linje. Numera samma inredning som a330-300. Yay! tycker jag som bokat och nojat över de dåliga stolarna. Enligt vad jag förstått ska samtliga a330-200 ha lie flat innan dec -18. (Källa: airliners.net + samtal med TK.)
 

Mikeswe

Medlem
Jag har goda nyheter - Turkish har helt oväntat påbörjat att totalt byta ut inredningen på sina a330-200. Den första är klar och går idag på denna linje. Numera samma inredning som a330-300. Yay! tycker jag som bokat och nojat över de dåliga stolarna. Enligt vad jag förstått ska samtliga a330-200 ha lie flat innan dec -18. (Källa: airliners.net + samtal med TK.)

Nejmen dra på trissor vilken bra nyhet jag missat! :) Sticker nämligen med detta flyg (TK800) igen i veckan. Har också efterlängtat lie-flat på denna linje tidigare, även om TK har faktiskt redan vägt upp med generellt bättre servicekoncept/pris än på AV's europalinjer.

LH och KL har ju löjligt höga priser i Business BOG-GOT, typ 4-5000 USD, medans TK legat på 1600-1900 USD senaste året.. För att jämföra är det vad det kostar att köra en Basic Economy biljett från BOG-GOT med dessa bolag.

Har TK nu även lite upprustade kabiner så är det ju bara ytterliggare ett plus!
 

Mikeswe

Medlem
Sådär.. passar på att bomba tråden och slänga upp lite foton från TC-JNE som idag är på linjen BOG/PTY-IST (TK800)..


Det var ju som skrivit tidigare en trevlig överraskning att det är ny kabin. Försökte hitta foton på just denna kabinlayout innan avresa men men har inte hittat denna. Det är alltså en 18-seat konfig i C (2-2-2 på 3 rader) man satt in på denna A330-200..


På TK's "egna" A330-300 med senaste interiören har väl 4-5 rader i C ? (Någon får gärna rätta mig om jag har fel).


Tycker iallafall det känns väldigt rymligt här nu (full kabin till trots), och helt klart en uppfräschning ifrån tidigare interiör. Lie-flat som @Lukas S redan nämnt, och större skärmstorlek.


Sedan gör det ju absolut ingenting att man har installerat Wifi och Live-TV i kabinen (saknade dock ett fullt utbud med lite varierade kanaler, men BBC, Euronews,CNBC och lite sportkanaler är helt ok för att kunna följa diverse händelser i världen).


Sitter just nu lägger upp detta på väg ifrån PTY-IST så får se hur dugligt nätet faktiskt är. Att tilläggas kan att det är gratis för passagerare i C under hela resan..


Definitivt är detta ett bra lyft ifrån tidigare, men om man ändå skulle in och modifiera kabinen kunde man ju tycka att dom kunde skruva fast lite paneler, fräscha upp etc. när dom ändå höll på.. Känns som dom haft lite för bråttom att få in något nytt.. men... just nu .. känner jag mig lite som Peter Dalle när han spelar reporter..


- Men vad gör det, här sitter jag, det är 25 grader i Business, gin och tonic är gratis, och i Panama kom det ett gott gäng brudar till kabinen..


Edit: Blev dåligt med bilder iom att jag tog panorama,, får tyvärr skicka när jag förminskat dom i Istanbul!
 

Attachments

  • IMG_7472.JPG
    IMG_7472.JPG
    60 KB · Visningar: 202
  • IMG_7466.JPG
    IMG_7466.JPG
    81,3 KB · Visningar: 197
Toppen