Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

JochenS

Medlem
Jag har bokat GOT-ARN-SIN-DPS och hemresa DPS-IST-GOT som award i C men lyckas inte välja säte på TK. Inga problem att välja på utresan som är SAS och SQ. Jag har provat både SAS, SQ och TKs hemsida. Hur gör ni?

Ser förövrigt fram emot att se den nya.

Läste tipset i någon tråd här om att gå in via classic.sas.se. Det fungerade för att boka säte på min awardresa med TK.
 

malmokalle

Medlem
Har en resa i februari CUN-IST-CPH. Ringde till Turkish (IST) för att seata eftersom när man kollar i ExpertFlyer så var kabinen nästan full. Fick tala med en hjälpsam dam som bokade in oss hela sträckan. Hon bekräftade att det var 1-2-1 seating och bokade in oss på 4 A/D. Jag påpekade att A borde väl vara en fönsterplats med hon menade att A/D var platser tillsammans, känns HUACA.

upload_2019-5-31_13-45-54.png
 

squeezen

Medlem
Har en resa i februari CUN-IST-CPH. Ringde till Turkish (IST) för att seata eftersom när man kollar i ExpertFlyer så var kabinen nästan full. Fick tala med en hjälpsam dam som bokade in oss hela sträckan. Hon bekräftade att det var 1-2-1 seating och bokade in oss på 4 A/D. Jag påpekade att A borde väl vara en fönsterplats med hon menade att A/D var platser tillsammans, känns HUACA.

Visa bifogad bild 91366
Ja de där platserna hade jag gissat är fönster och sedan andra sidan gången.. rad 2, 4, 6 är väl bara att mittsätena har avställningsytan in mot mitten. För att grafiskt visa det skjuter de sätena ut mot sidorna men grafiken du visar tyder ju annars på att rad 4 är 2-0-2
 

malmokalle

Medlem
rad 2, 4, 6 är väl bara att mittsätena har avställningsytan in mot mitten. För att grafiskt visa det skjuter de sätena ut mot sidorna men grafiken du visar tyder ju annars på att rad 4 är 2-0-2

Ja, det verkar vara en rimlig förklaring till den något konstiga seatmappen. Tack, får bli ett nytt samtal!
 
Första turen skall ju gå den 8 juli. Borde det inte komma ut bilder på kabinen innan? Det är ju mindre än en månad kvar eller får man snällt vänta tills första turen har gått!?
 

Matore

Medlem
Första turen skall ju gå den 8 juli. Borde det inte komma ut bilder på kabinen innan? Det är ju mindre än en månad kvar eller får man snällt vänta tills första turen har gått!?
Ja men är det ens bekräftat av TK att den nya kabinen blir av. Alla artiklar är ju bara andrahandsinformation. Har själv en bokning till CUN så man vill ju veta :)
 
Toppen