Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

Jonas C

Medlem
Lite trist om det blir just denna produkt. Samma stol som Singapore Airlines regionala Business Class. Inget fel på stolen, men den är något trång för att sova.
 

Voyageur

Medlem
Den ser i alla fall två årtionden modernare ut än deras nuvarande och ett stort plus är i slutändan direct aisle access. Sen gillar jag färg och materialvalen i alla fall i bilderna vilket skulle kabinen ett sobert och lyxigt intryck.
 

JacobG

Medlem
Inte konfirmerat än så länge men det lutar åt att detta kan bli deras nya business kabiner på B787/A350. Riktigt snyggt känner jag, speciellt från dagens produkt de har. Blir definitivt att prova om TK också håller sina erbjudanden från och till de haft.

Turkish Airlines new business class seat for Boeing 787, Airbus A350 - Australian Business Traveller

Läste en något nyare inlägg i ämnet där det även finns med en seatmap: Confirmed: Turkish Airlines' New Business Class Seat - One Mile at a Time

Jag gjorde en bokning igår i C med Turkish nya 787-9 för resa IST-CUN-IST i okt/nov, men har lite utmaningar med att boka "couple-sätena" i mittraden. Som det går att läsa i inlägget på One mile at a time, finns det anledning till att vara skeptisk till att den seatmap de publicerar är helt korrekt. Men när jag pratade med Turkish kundtjänst igår för att få hjälp med seating, förstod jag att det är så här den är publicerad i deras system. Kundtjänsten insisterade på att t ex 6A & 6D resp 6G & 6K var par-säten, men jag är ganska övertygad om att de är på vara sida om gången. Och av någon anledning är de säten som är blåmarkerade i den seatmap som finns i inlägget blockade/bokade (jag misstänker dock det tidigare då det såg exakt likadant ut på både flighterna).

Någon annan som bokat 787-9 med Turkish än och gett sig på att försöka få till seating?
 
  • Gilla
Reactions: P-L

mischadee

Medlem
Jag sitter i exakt samma båt fast med en bokning för min sambo och hennes vän på exakt samma sträcka. Gott om bonusplatser på den förresten. Skönt med 15 timmars flygning ;). Jag är helt övertygad om att D och G är parsätena men kommer ringa in och boka om när det blir med officiellt. Håll oss gärna uppdaterade om du får reda på något mer. Just nu är de bokade på G och K vilket kan bli lite lustigt med en mittgång emellan dem.
 

JacobG

Medlem
Jag sitter i exakt samma båt fast med en bokning för min sambo och hennes vän på exakt samma sträcka. Gott om bonusplatser på den förresten. Skönt med 15 timmars flygning ;). Jag är helt övertygad om att D och G är parsätena men kommer ringa in och boka om när det blir med officiellt. Håll oss gärna uppdaterade om du får reda på något mer. Just nu är de bokade på G och K vilket kan bli lite lustigt med en mittgång emellan dem.

Många timmar i flygplan, tur att det är i C :). Då avgångstiden är ca 21:00 från Istanbul (20:00 svensk tid) ser jag det som ganska optimalt, då man kommer hinna äta i lugn och ro och sedan förhoppningsvis få en rejäl dos sömn. Till skillnad från t ex andra nordamerikanska östkustsdestinationer, där det är max 4 timmar mellan måltiderna.

Ja, väldigt märklig seating de har, och jag är tveksam till att det redan nu är så pass mycket uppbokat, men vem vet. Jag hoppas det är någon slags seatblock som kommer att släppas när de styr upp seatmapen.
 
Har nu bokat ARN-IST-DPS ohc har samma funderingar ang seating.
Flyger med sambo och en 5-åring och tänker att det bästa vore att ha grabben i ett couple-seat i mitten men oklart vilka det är.
Enligt seatmappen skulle jag gissa på 1,3,5,7 E och F men avvaktar till det är bekräftat.
Någon som har mer info eller vet när dom första flygningar med 787-9 går?
 
Även för min del blev de lite strul med platser på Turkish 787-9 från Panama till Istanbul som jag precis bokade. Fick bli 2A & 2D nu pga. seatblock på F-raden men precis som nämns så hoppas jag det blir mer uppstyrt när det närmar sig då det känns som man sitter på en varsin sida av gången nu.
 
Jag har bokat GOT-ARN-SIN-DPS och hemresa DPS-IST-GOT som award i C men lyckas inte välja säte på TK. Inga problem att välja på utresan som är SAS och SQ. Jag har provat både SAS, SQ och TKs hemsida. Hur gör ni?

Ser förövrigt fram emot att se den nya.
 
Toppen