Senaste nytt

Turkish Airlines nya A321 Business Class: Stockholm – Istanbul

Sofia

Medlem
PYRZ tack för tips! Ingen av oss har varit där förut så det ska bli väldigt spännande. Vi är inte inne på finare shopping utan snarare bazaarvarianten.
Vi ska bo rätt nära Hogia Sophia och andra såna sevärdheter och har absolut tänkt oss en båttur på vattnet och fara runt i lite spårvagnar osv.
Vet du om dessa hamam tar emot kvinnor utan förbokning?
 

PYRZ

Medlem
Sofia

Om det är bara en helg (lör-sön), då skulle jag lägga Hogia Sofia och Blåmoske och Grand bazaar besöken på lördag morgon/förmiddag. Tänk på att grand bazaar har stängt på söndagar.

Skaffa ett sk Istanbul card, för att åka tunnelbana/spårvagn mm så slipper ni hålla på med polletter. Ni skulle kunna skippa taxi helt o hållet med tanke på vart ni ska bo och hänga. Apropå boende, kan rekommendera Double Tree by Hilton Old town.

Nu var det länge sen jag besökte, men jag rekommenderar att ni bokar först. Tex söndag morgon. Suleymaniye hamam är mixed om jag minns rätt (kvinnor/män)
 

Sofia

Medlem
Vi åker torsdag-söndag så på söndan blir det inte så mycket aktiviteter förutom lååång frukost och kanske en promenad. Flyget går vid ett.
Vi har (jag vet att det är hädelse i detta forum) bokat en paketresa och hotellet har fått goda recensioner så det blir nog bra :)

Tack för tipsen, det här ska bli kul!
 

pep

Medlem
Fin rapport! Jeg synes måske at den er lidt "glat" og mangler lidt superlativer: hold dig ikke tilbage med meninger - vær djævelens advokat - kun gennem qritique kan vi holde selskaberne i kort snor! Jeg har i januar rejst 2 gange med Boeing 737-800 med TK på bz i Europa - det er en begrænset fornøjelse: selv om man får champagne og god mad føles det ydmygende med den underlige europæiske sædekonfiguration 3 x 3 med midtersæderne blokerede. Gad vide hvem der opfandt det koncept - det kan næppe udløse nogen Nobel-pris. Her er Aeroflot langt bedre på business! Præcis som på 321'eren som du beskriver. Er der nu kun Aeroflot og TK (og SQ) som flyver med "rigtige" business sæder i Europa? Der findes vist en tråd om dette, men jeg kan ikke finde den...
 

johhenrik

Medlem
Det finns ju ett antal fifth freedom-flighter, så som LA (tror jag) och EK bl a (eftersom du nämner SQ). Sen tror jag att BA kan ha sin mid-haul ibland på vissa sträckor, men det är säkert vid equipment change bara. Så mig veterligen är det bara Turkish och Aeroflot. Någon annan får gärna fylla i med fler.
 

pep

Medlem
Jeg tror også flere Østeuropæiske flyselskaber kan tilbyde "full business". Jeg har netop læst fremragende anmeldelser af Air Astana på SKYTRAX (er der nogen som har fløjet med dem?). Hvad med Tarom? Jeg indser dette er OT og vi burde starte (forlænge?) en tråd om dette
 

johhenrik

Medlem
Det var ju en fin recension av Air Serbia nyligen utav Jacob vill jag minnas. Där var det ju schysst business mellan Serbien och London.
 

pep

Medlem
Måske vi kan bede Jacob om at finde den tråd, hvor vi forsøgte at liste alle "true business" selskaber der flyver i Europa. Og få den genoplivet/opdateret. Den er ca. 1-2 år gammel men jeg kan ikke finde den. Tror det var Jacob eller Martin der startede den
 
Toppen