Senaste nytt

Turkish Airlines nya A321 Business Class: Stockholm – Istanbul

Jonas C

Medlem
Tack för att ni läste! :)

Trevlig rapport och bilderna är fina - även om Du reserverade Dig för kvalitén :)!
Tackar! Jag tror att det börjar bli dags att investera i en ny mobiltelefon, då man inte alltid är så sugen på att släpa med sig kameran på varje resa.

Soft product på Singapore Airlines München-Manchester är lite sådär enligt rykte, främst pga flygtiderna. Dock, hard product är bättre än Turkish vågar jag påstå.

Att blanda in fifth freedom är ju bara löjligt av dig bara för att någon skriver något positivt om TK.

Det är visserligen sant, men som johhenrik säger blir det nog en ganska skev jämförelse om man blandar in 5th Freedom rutter. Det är lite som att påstå att Cathay Pacific erbjuder den bästa US/Canada Domestic First, för att de flyger med 777-300ER mellan New York och Vancouver.

Jämför man med övriga Europeiska flygbolag med 3-3 konfiguration så är nya kabinen på TK klart överlägsen, därav poängen jag ville försöka säga.

Takk for fin rapport. Turkish ser fint ut med ny config, noe som dessverre er helt tilfeldig om man får.
Problemet med Turkish er som oftest crewet som for min del, uten unntak, har vært uengasjerte og gjemt seg bak gardinen mesteparten av reisen.
Turkish i business intra europa benyttes vel av de fleste kun som feeder flight til longhaul rutene. Synd de ikke har noe rutenett/tider for affärsresenärer intra europa. Hadde de satset på dette kunne de kanskje tatt en markedsandel, men for oss som reiser mye intra-europa vil aldri Turkish være noe reelt valg.
Ingen bilder fra den ny-oppussede loungen?

Tackar! Det är helt riktigt, man kan aldrig vara säker på vilken konfiguration man får inom Europa då de har en uppsjö av konfigurationer, samt att byten kan ske i sista minut. Till ARN/OSL/HEL brukar det oftast vara den nya konfigurationen om det är en A321 då seatmap visar 4 rader i C, men det är visserligen ingen garanti.

Om man vill resa till vissa länder i Östra Europa kan de vara ett alternativ om man inte har något emot omvägen (inget som lämpar sig till affärsresenärer). Annars är det feeder till long haul som gäller. Tog dessvärre inga bilder på loungen då jag endast hade mobilen med mig, men vid nästa besök tar jag med mig kameran. :)
 

fcx

Medlem
Lokum är sockergelechock med nötter i med floursocker på och finns att köpa på hötorgshallen i stockholm, detsamma gällande baklava om det är små spröda rullar, dränkta i socker och pistagenötter. Lokum kommer desutom i massa olika färger och smakar olika beroende på färg

Glöm inte att det är grädde i lokum också. Socker och grädde, doppat i socker. Varje bit ger fyra poäng till BMI Gold.
 

swede77

Medlem
Är det någon som har koll på hur ofta just denna version av TK metall med "riktiga" C stolar anv'änds på ARN-IST linjen? Vore ju intressant att känna till om det är standard eller mer tur. För min del så skulle det bli avgörande i valet av flygbolag.
 

johhenrik

Medlem
Är det någon som har koll på hur ofta just denna version av TK metall med "riktiga" C stolar anv'änds på ARN-IST linjen? Vore ju intressant att känna till om det är standard eller mer tur. För min del så skulle det bli avgörande i valet av flygbolag.

Det är standard på ARN-IST, men som du säkert har sett så är ju TK kända som "equipment change"-bolaget. Men jag har haft det alla ggr utom 1 senaste året om jag minns rätt. Osäker på hur många ggr jag flugit med dem dock... 10 kanske.
 
Toppen