Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

palmen

Moderator
Det skulle i sådana fall vara via kreditkortet man använde för bokningen. Men jag har mycket svårt att se hur de skulle kunna hålla rätt på den informationen.

Hur skulle de kunna debitera det utan mitt godkännande?
Om de nu skulle göra det skulle jag bestrida det köpet och be dom ta fram uppgifter på var jag godkänt detta med pinkod, underskrift eller liknande.
 

Impendill

Medlem
Den största fördelen i mitt tycke är att Guldmedlemmar alltid får 50% rabatt på Businessclass-biljetter till sitt resesällskap.[/QUOTE]

Hur fungerar det här?
När jag blir guld hos turkish och köper 2 biljetter i business så får jag den ena för halva priset?
 

johhenrik

Medlem
Hur fungerar det här?
När jag blir guld hos turkish och köper 2 biljetter i business så får jag den ena för halva priset?

Det gäller bara fullprisbiljetter numera, så det är ingen jättefördel längre. Men man ringer deras Call Center och bokar. Har du tur så lyckas du få en biljett i J, men enligt reglerna är det bara C som gäller och då är det inte direkt fördelaktigt längre.
 
Det gäller bara fullprisbiljetter numera, så det är ingen jättefördel längre. Men man ringer deras Call Center och bokar. Har du tur så lyckas du få en biljett i J, men enligt reglerna är det bara C som gäller och då är det inte direkt fördelaktigt längre.

Nej, det er ikke nogen speciel fordel for dem der betaler selv, men hvis man flyver på firmaets regning og har mulighed for selv at booke, er det vel en helt OK mulighed for at være +1.
 

Jonas C

Medlem
Fick in lite miles häromdagen. 9600 x 2 hos mamma och syrran, samt 1000 miles i värvningsbonus till mig. Nu får man bara hoppas på att Uninental släpper fler bonusplatser i BusinessFirst på transcon flygningarna.
 

jumbooze

Medlem
Jag sitter nu på 9750 poäng på miles and smiles, är det någon som har tips på webbaktivitet som ger 250 p?
Läste att de ska börja med webbshop som ger poäng snart men tar gärna emot tips.
 

Impendill

Medlem
Inom M&S är det en voucher oavsett flygtid. Så det är en voucher för Istanbul till Ankarra, eller Istanbul till Shanghai. Sen med lite HUACA kan man åstadkomma att man får en SWU, så de uppgraderar hela trippen, alltså om du köper ARN-IST-PVG, så kan de uppgradera både ARN-IST samt IST-PVG. Detta är dock inte vad reglerna säger, men många har lyckats med det.

Vad är det för voucher som nämns och hur får man en sådan?
 
Toppen