Senaste nytt

Turkish Airlines döper om lounge i Istanbul, "July 15 Heroes of Democracy Lounge"

Status
Stängd för vidare inlägg.

nollbit

Medlem
Folk har inga problem att undvika Air Koryo (JS) eller Air Zimbabwe (UM) heller när man ändå flyger inte med dem. :)
Det är väl irrelevant? Fram till mars i år flög jag enbart OW men undvek Qatar ändå för att det var viktigt för mig. Nu flyger jag *A och kommer undvika TK (och TG, om jag kan). Om andra läsare beter sig på annat sätt har jag inga synpunkter alls på det.
 
Att ställa till en scen på ett flygplan löser inte mycket, annat än att kaptenen tillkallar vakter för att få en avkastat. Personalen tycker nog heller inte att det är så kul att dela ut propagandablad, men de är nog tvungna för att inte förlora sina jobb, eller ännu värre gripas i misstanke om att vara delaktig i kuppen.
Inbillar jag mig inte heller, men att säga vad man tycker om propaganda är något som de får tåla. Du ska inte övertolka "ställa till en scen".
 

JohanA

Medlem
Det är väl irrelevant? Fram till mars i år flög jag enbart OW men undvek Qatar ändå för att det var viktigt för mig. Nu flyger jag *A och kommer undvika TK (och TG, om jag kan). Om andra läsare beter sig på annat sätt har jag inga synpunkter alls på det.
Det kallas ironi... :)
 
Hmmm...... Intressant diskussion. Jag kan bara konstatera att om man ska välja flygbolag utifrån moraliska och politiska hänsyn då blir det faktiskt ganska svårt att flyga över huvudtaget. Vilket kanske hade varit bra för miljön. ;)

Spännande att ingen ännu ansett sig vilja välja bort SQ. Singapore har ju också ett tveksamt förhållande till demokrati och mänskliga rättigheter. :rolleyes:
 
Hmmm...... Intressant diskussion. Jag kan bara konstatera att om man ska välja flygbolag utifrån moraliska och politiska hänsyn då blir det faktiskt ganska svårt att flyga över huvudtaget. Vilket kanske hade varit bra för miljön. ;)

Spännande att ingen ännu ansett sig vilja välja bort SQ. Singapore har ju också ett tveksamt förhållande till demokrati och mänskliga rättigheter. :rolleyes:

Nu riskerar vi att halka waaay off topic. Har varit i Singapore många gånger och är full av beundran av hur man lyckats få så många folkgrupper att leva i harmoni, utbildningsväsendet, ordning o resa, välstånd, you name it. Ett skolexempel på hur "den goda diktaturen" kan se ut. Observera citattecknen.
 

Fredrik

Medlem
Vilket mest visar att det viktigaste är att avstå från att predika om sina egna val.

Jag tycker det är helt ok att folk bojkottar flygbolag(eller andra företag) av olika skäl och det är helt ok att de förklarar varför men så fort de här personerna börjar antyda att andra också borde göra samma sak som dem så drar jag öronen åt mig.

Det är också lättare att inte bojkotta någon alls för då slipper man förklara varför man bojkottar A men inte B.
 

palmen

Moderator
Fortsätt gärna diskutera ämnet, som är namnet på nya loungen. Vad andra flygbolag och länder gör hör inte hit samt vilka flygbolag man flyger med eller bojkottar.

Om vi inte håller oss till ämnet kommer denna tråd att stängas.

/Moderator
 

wayfarer

Medlem
Så du återgår till flygbolaget som till största delen ägs av militärjuntan? Härligt att gå från ett land som faktiskt fortfarande är demokratiskt, till ett som verkligen inte är det.
Jag kommer alltså att tills vidare samla mina miles hos TG. Jag har sedan en tid slutat flyga med dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen