Fick tillfälle att prova denna service i februari, dock utan framgång. Flög ARN-IST-EZE, och eftersom ARN-IST går tre gånger om dagen, och jag inte hade något emot att spendera lite tid i Istanbul, så bokade jag den första flighten ARN-IST som landar runt lunch. Väl framme vägrade de ge mig ett rum eftersom jag inte hade bokat den kortaste anslutningen. I "Hotel desk" på Istanbuls flygplats tog de fram ett utskrivet dokument där de fetmarkerat att man måste ha den kortaste möjliga anslutningen för att kvalificera till "hotel service". Detta står det dock ingenting om på hemsidan, och i bokningsdialogen på deras hemsida så dyker hotelloggan upp på alla tre möjliga flighter (det gör den inte på hemvägen, för då finns det en anslutning som inte kvalar in för gratis hotell.
Har kontaktat deras kundservice skriftligt några gånger, de kan inte visa var kravet på kortast anslutning står, men de hävdar bestämt att det är det som gäller. Har nu mailat in bilden nedan, och frågat var på hemsidan reglerna om kortast anslutning står, samt varför de visar hotelloggan för samtliga möjliga flighter från ARN-IST samma dag, om det inte gäller.
Har någon här hittat kravet på kortaste anslutning skriftligt på hemsidan?
Återkommer om vad de svarar.