Turkish Airlines 40% rabatt på economy och business. Boka 13-14/1, res fram t.o.m. 31/12.

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Protein48, 13 Januari 2021.

1. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En nackdel med att casha är ju de sämre villkoren avseende ändring och avbokning. Extra relevant nu i dessa tider. Tolkar jag det rätt att det kostar 2*2023 kr per person att avboka och att det är gratis att ändra men att man får betala mellanskillnaden vilken förmodligen blir rätt stor eftersom 40% rabatt inte kommer att gälla då? 8092 kr är ju rätt saftigt för en avbokning i dessa tider.

upload_2021-1-15_8-25-24.png

2. Million Miler

Million Miler Medlem

Har funderat på att boka både Hong Kong och New York med denna deal. Men väldigt svårt att veta om de kommer vara öppna utan karantänskrav. Hong Kong har nu 21 dagar karantän för de få som kan kommma dit. New York är väl två PCR test med 5 dagar emellan? Vad säger att läget inte är det samma i Juli eller December? Nu med nya mutationer (storbritannien, sydafrika och brasilien). Problemet med vaccinet är att du skyddar dig själv men inte andra och kan faktiskt ha covid om du varit vaccinerad och därmed tycker jag det blir högst osäkert att många destinationer inte kommer ha PCR test och krav på 5 dagar karantän. Då vill man ju inte åka längre..

3. Linmet

Linmet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur får du det till 8092? Är det 2023 per håll per person?

CoooC gillar detta.
  4. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är så jag tolkar det.

5. mischadee

mischadee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men så är det inte. Det är för hela bokningen.

CoooC och Berglund gillar detta.
  6. Linmet

Linmet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    K klass från GBG kostar 750 kr mer än J lass från ARN (Båda till DPS)

Jag blir guld av båda.
    Vad hade ni valt?

7. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2023 kr för hela bokningen eller per person?

8. mischadee

mischadee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är per biljett så per person. Sorry.

CoooC gillar detta.
  9. Tonton

Tonton Medlem

750kr? Det kostar ju er mycket mer att ta er från Göteborg till Stockolm... (utgår från att ni bor i Göteborgsområdet).

10. mischadee

mischadee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha. Jag utgick från att de bodde närmast ARN och undrade om det är värt att betala 750 kr + biljett till GOT för att få ut mer poäng från K-klass.

Tonton gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!