Senaste nytt

Turkish Airlines öppnar linjer till Yanbu och Taif

Palazzi

Medlem
För omkring 10 år sedan flög Kish Air med en Tupolev från Köpenhamn via Teheran till Kish. Min bror och jag ville åka för att dels få se Iran och dels uppleva ett annorlunda flygplan. Allt gick vägen tills kära mor fick reda på det. Hon vägrade förlora sina vuxna söner i samma flygplanskrasch, så det bidde ingen resa!

Min mor gick i taket bara jag nämnde att jag skulle åka med på en premiärresa i ett nytt snabbtåg.....:p

Mor: - "Palazzi", du åker inte med på det där tåget....jag läste nyss om ett kinesiskt snabbtåg som spårade ur...
Palazzi: - Ja, men hur ofta händer det? Och det skulle aldrig hända i Europa....det kinesiska bygget var ett hastverk
Mor: Jo, det kommer säkert bli något fel.. och på premiärturen också!:eek:

2dagar går.....

Palazzi öppnar tidningen.... "Snabbtåg kolliderar utanför Amsterdam, 22 bekräftat döda....många skadade"
Mor: Vad var det jag sa!
Palazzi: Öhh, jamen asså....ööhhh....det händer inte i Italien!:p
 
Turkish Airlines fortsätter sin expansion av spännande destinationer. Näst på tur står städerna Yanbu och Taif, två städer i Saudiarabien.

Den 11 juni öppnas linjen till Yanbu som flygs som en triangellinje Istanbul-Yanbu-Sanaa-Istanbul. Sanaa är Yemens huvudstad. Turkish Airlines har dock inte trafikrättigheter för att flyga passagerare mellan Yanbu och Sanaa enbart.

Den 20 juni startar även linjen från Istanbul till Taif.

Båda linjerna kommer trafikeras med tre avgångar per vecka och innebär att Turkish Airlines nu finns på sex destinationer i Saudiarabien.

Vart har du läst att turken åker till Congo?...och vilket av congo?.
 

Dr. Miles

Expert
:). Det står på första sidan på businessclass.se

OK, där brukar jag inte titta så ofta.:p

Svar till din fråga är, Congo Kinshasa.

AirlineRoute.net skrev:
Turkish Airlines starting 27AUG12 is launching Istanbul – Kinshasa service, where it’ll operate 4 weekly flights on board Boeing 737-900ER aircraft. The Star Alliance member will introduce 5th weekly service starting 27SEP12.

Schedule:

TK671 IST1820 – 2350FIH 73J x246
TK672 FIH0050 – 1005IST 73J x357

Service operates as Day x26/x37 from 27SEP12
Källa: Turkish Airlines to Launch Istanbul – Kinshasa Service from late-Aug 2012 | Airline Route
 
Toppen