Senaste nytt

Turkish Airlines - ändra platsbokning

Hallå,
Hoppas att experterna här kan hjälpa mig. Jag (familjen) har en resa med Turkish inbokad i februari och jag bokade igår specifika platser på planet. Resan går mellan Istanbul och Male. Då jag är närmare 190 cm lång så vill jag ha bättre benutrymme på denna ganska långa resa, bokade därför rad 6 och säten D E F G. Dessa vill jag ändra till rad 6 A B J K då jag tror att barnen har lättare att sova om vi sitter vid väggen. När jag ringer till Turkish kundtjänst så säger de att det inte är möjligt att ändra platser, varför vet jag inte. Deras hemsida funkar inte heller.
Vad ska jag göra? Någon som har något bra tips?
//Otto
 

andersl

Medlem
Jag ändrade platser igår kväll via Facebook messenger, tog nån timme inom dom svarade, men sen ordnade det sig.
Kommer inte heller åt min bokning på deras web eller i appen, och kunde inte ändra på SAS Classic vilket gått bra tidigare.
 
Turkish har svarat på Messenger. Svaret de ger är att det inte går att ändra platser utan att betala ännu en gång.
Katastrof-dålig service måste jag säga.
 

andersl

Medlem
Såg precis att din resa är i februari, tidigare har det inte gått att reservera platser tidigare än 90 dagar före avresa, vet inte om det fortfarande är så.
Service i kundtjänst är inte direkt deras bästa gren...
Och sjukt irriterande att man inte kan komma in i sin bokning på web eller appen. Jag får meddelande att det är fel miles&smiles nummer i min bokning. Har aldrig ens haft ett miles&smiles konto
 
Får samma meddelande i appen, fel medlemsnummer...
De hävdar fortfarande att jag måste betala full avgift om jag vill byta platser. Helt sjukt, jag pyntade ca 6000:- för platserna och nu vill de ha ytterligare 6-7000:- för ett byte.
 

Tonton

Medlem
Får samma meddelande i appen, fel medlemsnummer...
De hävdar fortfarande att jag måste betala full avgift om jag vill byta platser. Helt sjukt, jag pyntade ca 6000:- för platserna och nu vill de ha ytterligare 6-7000:- för ett byte.

Förstår att det är surt, och att det är en del pengar - men det är ju ändå så att du betalade för de platserna, inte för att kunna välja fritt framöver.
 
Förstår att det är surt, och att det är en del pengar - men det är ju ändå så att du betalade för de platserna, inte för att kunna välja fritt framöver.

Absolut är det så. Det jag stör mig något kopiöst på är att jag inte KAN byta. Jag kräver inte att byta helt fritt, men är platserna som jag söker lediga och om en ev prisskillnad finns så är jag beredd att betala för den. Att cancellera hela bokningen och boka nya platser till fullpris ÄR helt befängt om ni frågar mig...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen