Senaste nytt

TUI Card

zajmmm

Ny medlem
Hej,

Jag håller på att jämföra lite olika kreditkort och har hittat ett jag tycker verkar bra, vad säger ni?

TUI Card (f.d Fritidsresr): TUI Card - TUI

- Ingen årsavgift
- 1% på alla köp
- Enda kostnaden (så länge man betalar räkningarna i tid) är 25 kr aviavgift/månad

Poängen köper man sedan resor med på TUI (går ej att använda på annat sätt) men vi reser ändå med dem så det är inget problem för mig.

Kommentar? Vet ni något bättre förslag?
 

crown

Medlem
@zajmmm Norwegian Visa är väldigt likt. Ger 1% i bonus som kan användas för att delbetala resor. Så länge man betalar hela fakturan i tid så tillkommer inga avgifter alls. En fördel med Norwegian är även att man kan ta ut pengar i bankomat i hela världen kostnadsfritt utan att det uppstår ränta (återigen så länge man betalar hela fakturan på förfallodatum). Det enda som tillkommer då är ett valutapåslag på 1,75%.

Annars så finns även Shell/Preem-kort som ger 1% tillbaka i kontanter. Precis som Norwegian-kortet så har samtliga dessa tre kort 0kr i årsavgift.
 

zajmmm

Ny medlem

Stort tack! Så Shell/Preem kör 1%, ingen årsavgift och inte heller aviavgiften?

En fördel med TUI Card som jag ser det är att de erbjuder räntefri delbetalning på 6 månader (bara på deras resor dock) vilket ändå är bra då det endast är uppläggningsavgift 295:- och inget mer så kan man ha de pengarna på börsen eller vad man vill under ett halvår istället för hos TUI.
 
Toppen