Trippeldippa Eurobonus på Radisson Blu?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av IT-snubben, 26 Januari 2018.

1. IT-snubben

IT-snubben Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det bara jag som tänker för godtroget eller fungerar nedanstående scenario?

1. Gå via onlineshopping-portalen till Radisson Blu ( Shoppa och tjäna EuroBonus poäng - SAS ) för att erhålla 26p/100SEK
    2. Boka och betala hotellet med SAS Mastercard (eller SAS Amex) på radissonblu.com
    3. Ange Eurobonusnummer vid incheckning för 500p/natt ( Radisson Blu Hotels & Resorts | SAS )

Det borde ju då innebära trippeldipp?

Jag har bokat två nätter på ett Radisson hotell på detta sätt men jag har inte bott nätterna än så jag vet inte vart (eller om) det tar stopp.

Punkt 1 har redan registrerats i shoppingportalen så den bör ju fungera.
    Punkt 2 förutsätter jag fungerar som vanligt. 15p/100SEK

...men hur är det med punkt 3? Kommer de att anse att köpet är gjord via tredjepart och neka poängintjäning, även fast själva bokningen faktiskt är gjord på Radissonblu.com?

2. Excited4Points

Excited4Points Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar få poängen av Radisson vid uppvisande av kort vid incheckning och nästan alla mina resor bokas genom resebyrå. Dock kan du inte få både Club Carlson- och Eurobonuspoäng.

3. TrickyRick

TrickyRick Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har efterregistrerat poäng gjorda via både externa sidor och företag så punkt 3 ska nog inte vara några konstigheter.

4. NotRyan

NotRyan Medlem

Kan och kan.... Officiellt nej :)

Jensik gillar detta.
  5. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det bör fungera fint.
    Kommer du bo ofta tycker jag det är bättre värde att samla poängen till Club Carlson istället.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!