Senaste nytt

Trick-it tråd (endast för experter)

Du missade trådarna där folk på FT visar på hur hål stängs dagar efter att de postats på MP? Det finns en anledning till att FT-tråden är så kryptisk som den är. Skriver man om hålen i klartext har man i princip stängt dem - flygbolagen är inte dumma och hittar de uppenbara brister i sina prissättningar fixar de dessa ASAP...
Med ovanstående anledning efter en grundlig fundering föreslår jag att inte ta upp frågan här. Stora tråden på stora forumet räcker till alla, tyvärr folk på andra forumet verkar vara efter billiga cred och status(likes) och det håller på att tillbringa mer skada än nytta. :(
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Du missade trådarna där folk på FT visar på hur hål stängs dagar efter att de postats på MP? Det finns en anledning till att FT-tråden är så kryptisk som den är. Skriver man om hålen i klartext har man i princip stängt dem - flygbolagen är inte dumma och hittar de uppenbara brister i sina prissättningar fixar de dessa ASAP...

Tror ingen har skrivit i klartex på MP, jag var med från första sidan i deras tråd och man gjorde mycket klart att allt skulle krypterats. På sin höjd så var det någon som nämnde att de ringt ett flygbolag men denna blev ordentligt utskälld. Jag tror det mer är skrämselskott från FT-gänget som blev putt att Scott & co om öppet delade med sig om hur FD:n funkar. Det har säkert stängts dump som följd av att det skrivits i klartext på nätet men det finns massor med bloggare, och siter ( t.ex. airfarewatchdog.com) som har lagt ut dumps i klartext dessutom, så jag köper inte att MP skulle ha ensamt ansvar. Oavsett så tror jag att det kan var vettigt att identifiera medlemmar som pysslar med detta så man kan privat diskutera och byta dumps.
 

jth

Medlem
Jag försökte under en tid hänga med i FD-tråden på FT och fick ihop ett par olika FD:ade rutter faktiskt, dock ingen från Norden (det fanns en riktigt bra mellan Berlin och LA via Canada ett tag).
Men jag kan nog säga att 99% av dessa involverar resor inom USA med avstickare till andra länder på samma kontinent, och ytterst få gick att göra till Europa, och ännu färre från Europa. Så den generelle BC-medlemmen som inte orkar/vill sätta sig in i detta missar nog inte så mycket. Själv ledsnade jag att lägga ner tiden på att dekryptera tården på FT när jag insåg att man inte fick ut så mycket av den.
 

JacobGBG

Medlem
Flyg från syndernas stad till filmstjärnornas med kapitel 11 bolaget kapar bränsleavgifter på icke-connectande flyg med densamma + den jubilerande drottningens bolag. Väldigt användbar och bred tillämpling.
 
Toppen