Senaste nytt

Trevligt brev från SAS CEO

johhenrik

Medlem
Detta kom i min mailbox idag. Jag tycker det var ett trevligt brev i bra ton och personligen så tycker jag det visar och andas framtidstro för SAS.

Hej!
Jag skriver de här raderna till dig därför att du har visat SAS stor lojalitet och förtjänat din höga medlemsstatus i EuroBonus.

Det är ingen hemlighet att SAS haft några tuffa år. Det är vi långt ifrån ensamma om i flygbranschen, en hel del flygbolag har till och med försvunnit de senaste åren. Men genom hårt arbete, uppoffringar, nytänkande och framför allt en stor krets av lojala resenärer finns SAS kvar på marknaden. Fyllt av framtidstro.

Det är faktiskt inte enbart av ondo att ta sig igenom ett sådant stålbad som SAS gjort de senaste åren. Det har tvingat oss att vända på alla stenar, fått oss att ifrågasätta varje gammal sanning och inspirerat oss att tänka om och tänka nytt.

När vi skrapat oss ner till själva basen för vår verksamhet och sökt själen i vårt bolag så hittar vi några grundläggande fundament, som lusten och glädjen i att flyga och att vi ser människor som uppskattar när allt fungerar. Enkelt och självklart. Oavsett om det är vi som jobbar inom SAS eller om det är våra resenärer så förenas vi av detta.

Det som skiljer dig och oss är att du kan välja vem du flyger med. Därför har vi bestämt oss för att en sak är viktigare än någonting annat för SAS. Varje resa du gör med oss ska resultera i att din dag blir lite bättre.

Vi arbetar därför bland annat med att utveckla en av våra viktigaste tillgångar, vårt EuroBonus-program, till att belöna och berika dig på så många sätt som möjligt. Lojalitet handlar som du vet inte bara om ekonomisk belöning, även om möjligheten till resor och uppgraderingar alltid kommer att vara centralt inom EuroBonus. Lika viktigt är alla små serviceförbättringar och förmåner hos oss och våra samarbetspartners som du som en av våra mest trogna resenärer kommer att erbjudas.

Så håll ögon och öron öppna. Vi kommer fortsätta att göra allt för att leva upp till dina förväntningar på varje enskild flygresa. Från januari uppgraderar vi dessutom inredningen i våra långdistansplan, vi öppnar nya linjer och förbättrar tidtabeller. Och från hösten 2015 börjar leveransen av helt nya plan.

Tack för ditt tålamod med SAS under de senaste åren. Som sann resenär är du det värdefullaste vi har. Det ska vi göra allt för att bevisa härifrån och framåt.

Med vänlig hälsning,

Rickard Gustafson
CEO SAS

Läs mer på sas.se
 

DonM

Medlem
+1

Min var på norska (norskte medlemsskap), men samma innehåll som den på svenska. Glädjer mig till att se vad de har på gång!
 

Holloman

Medlem
Vad jag sett hittills känns det som en positiv/bra kampanj de går ut med nu. Jag gillar också tonen i mailet man fick. Samtidigt väcker det nu en förväntan av att det konkret kommer förbättringar för de lojala resenärenra (läs hög status i EB) och inte bara blir tomma ord.
 
Toppen