Senaste nytt

Tredubbla poäng på nästa Nordic Choice bokning

M.K

Medlem
@Brandten medveten om detta. Riktigt bra kampanj. Jag bokade precis om min Clarion natt i augusti och valde pre-pay med dubbla poäng på MC. Jag tjänar därmed över 7400 poäng nu. Fantastiskt! :D

Jag sparade faktiskt 31NOK också jämfört med det gamla dubbla poängpriset. Kan det bli bättre?

Nu hoppas jag bara att min MC betalning hinner komma in under dagen till min andra bokning då kontot är sprängt nu. :rolleyes:
 

Berglund

Medlem
Nu hoppas jag bara att min MC betalning hinner komma in under dagen till min andra bokning då kontot är sprängt nu.
SEB Kort krediterar betalningar som inkommit under dagen så att ditt kortkonto uppdateras kring kl 22:00 samma bankdag som betalningen inkommit. Har di betalning gått iväg senast i morses, är den SEB Kort tillhanda via bankgirot idag och krediteras ikväll. Är det riktigt "panikbråttom" och om du har SEB som bank från vilken du har skickat betalningen, kan SEB Kort - i undantagsfall - gå in och i förskott kreditera ditt konto med ett par tusenlappar beroende på din tidigare historik och för att de kan se den skickade betalningen från ditt bankkonto. Annars kan du Swisha mig och istället få låna mitt kort? :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@Berglund Tack för info! Lade in betalningen igår kväll och gick iväg tidigt idag. Kl.22 är utmärkt. Två timmar till godo innan kampanjen avslutas. Tack, men jag satsar nog på mitt kort ändå. ;)

Med föregående bokning saknar jag knappt 29k till Plat. En bokning kvar i Sverige nästa vecka som borde ge kanske 6k. 23k kvar alltså.

Någon som har lust på en B.C stay-run kanske? Testa ett hotell hemma i Stockholm på lördag. Går ju nästan att dra in en gratis bonus natt på en natt med detta. :)
 

Brandten

Medlem
@Brandten
Det kan bli obeskrivlig JACKPOTT!!! Ta en för laget och prova...!!!

Skiljer sig i texten på hemsidan och appen när jag ska boka. Jag kan inte välja exakt samma rate konstigt nog.

cf92cd61db8ddefeab9ad3e3ffaf5946.jpg


6b7c5ccc200d7bd057e9cec93013be5f.jpg
 

M.K

Medlem
@Brandten välj club price. Återkommande detta att de har ett dyrare tripple points pris. Du får dock detta på alla bokningar. En gång missade de för mig men ett snabbt samtal till kundtjänst löste det den gången.
 

Brandten

Medlem
@Brandten
Det kan bli obeskrivlig JACKPOTT!!! Ta en för laget och prova...!!!

Lästa alla villkor jag hittade och ingen av kampanjerna läser kan ej kombineras. Bokade nytt nu på dagens trippla poäng, bokade av min förra bokning som var bokad på trippla poäng på NÄSTA vistelse. Således bör jag få:

1445 grundpoäng
x3 för dagens kampanj
+ x3 för trippla poäng på nästa vistelse som av en händelse råkar vara vid samma tillfälle.

Har screenshot av bokning, avbokning, villkor och priser.
 

Brandten

Medlem
@Brandten välj club price. Återkommande detta att de har ett dyrare tripple points pris. Du får dock detta på alla bokningar. En gång missade de för mig men ett snabbt samtal till kundtjänst löste det den gången.

Klickar jag på länken i mailet kommer jag till hemsidan (inte appen) och där finns inget Club Price, bara "Triple bonuspoeng - medlemmar".

Struntar jag i mailet och går direkt till appen går det att välja olika men då är jag rädd för att bokningen av någon anledning inte triggar dagens tripple points.

Nu är det iallafall ombokat, avbokat och bokat så får vi se hur det går.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Jag har bokat i många kampanjer och alla vanliga priser gäller, även mitt företags avtalspris. Som sagt har det bara hänt en gång att det inte kom in men detta löstes snabbt. Kundtjänst kollade under samtalet att bokningen var gjord korrekt dag och dagen efter var poängen inne.

Edit. Dock aldrig lyckats få 30/60p med MC på deras två hotell i Baltikum. Välj förköp eller betala med t ex Amex istället på plats. Deras kortläsare är inte reggade mot Nordic Choice om det nu inte ändrats nyligen.
 
Last edited:

M.K

Medlem
Bokade om min andra stay också nästa vecka utan betalning nu. Kostade drygt 200sek mer än mitt tidigare kap utan poängkampanj. Denna bokning ger dock nästan 6100 poäng och är i kategorin under svit så lätt värt det, särskilt om jag får en av dem nu. Knappt 23k kvar till Plat. Det kommer antagligen ordna sig ganska enkelt fram till november. :)
 
Toppen