Senaste nytt

Travel hack: Titanium Elite Bonvoy

Ligger uppe och tittar lite möjligheter att nå Titanium Elite hos Bonvoy under 2021.

Har hittat ett hotell i Indien med en kostnad på drygt 380kr/natt.
Vilket skulle betyda att min kostnad för att nå statusen skulle vara 28 500kronor.

Jag har ingen resa till Indien planerad men funderar om möjligheten finns till att boka detta, bli incheckad på distans och således kvalificiera sig!?

Kanske pengar i sjön? Men jag kommer med stor sannolikhet bo 40+ nätter utspritt på olika resor kommande tid och kan därför räkna hem denna utgift... Förutsatt att jag bli uppgraderad, får frulle, sen utcheckning mm.

Är det någon som gjort detta på forumet?
Lyckades ni bli incheckade?
Vet ni något billigare hotell?
Visst är de bara krav på spend till ambassadör-nivån?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trekker

Medlem
Kolla om de fortfarande har statusmatch mot andra hotell som kräver 15 nätter för Platinum, just nu kostar det tex ca 45-50 pund per natt i Manchester. Tror du måste checka in på plats men sen kan du nog åka hem och låta rummet stå orört. Dock vet jag inte hur mycket mer Titanium är värt än Platinum....
 
Kolla om de fortfarande har statusmatch mot andra hotell som kräver 15 nätter för Platinum, just nu kostar det tex ca 45-50 pund per natt i Manchester. Tror du måste checka in på plats men sen kan du nog åka hem och låta rummet stå orört. Dock vet jag inte hur mycket mer Titanium är värt än Platinum....
Sviter på ritz carlton, bor prio där om hotellet finns i byn jag besöker.

Smart med statusmatch. Förslag på kedja?
 

mha321

Medlem
Sviter på ritz carlton, bor prio där om hotellet finns i byn jag besöker.

Smart med statusmatch. Förslag på kedja?
Du är inte på något sätt garanterad en svit som titanium. Även på vanliga Marriott är det ganska ovanligt med sviter som titanium... Om det är det som är huvud målet så tror jag det kan bli svårt att räkna hem.

Vad gäller metoden så är det en chansning. Det krävs en incheckning, men vad jag förstått har en hel del hotell numera så att man kan checka in mobilt och använda mobile key (men det måste vara med mobile key).

Däremot vet jag inte hur de reagerar vid utcheckning om rummet uppenbart är helt oanvänt. Orkar de bry sig så är nog risken att du inte får något alls...
 
Du är inte på något sätt garanterad en svit som titanium. Även på vanliga Marriott är det ganska ovanligt med sviter som titanium... Om det är det som är huvud målet så tror jag det kan bli svårt att räkna hem.

Vad gäller metoden så är det en chansning. Det krävs en incheckning, men vad jag förstått har en hel del hotell numera så att man kan checka in mobilt och använda mobile key (men det måste vara med mobile key).

Däremot vet jag inte hur de reagerar vid utcheckning om rummet uppenbart är helt oanvänt. Orkar de bry sig så är nog risken att du inte får något alls...
Hmm bra input.
Läste (skummat) igenom benefits som elite och uppfattar de som att du får upp till 200dollar om inte du får dins förmåner som du är lovad.

Ta detts dock med en nypa salt, jag halvsover samtidigt som jag läser deras terms..

Kanske kan vara värt att mejla hotellet i indien?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Hmm bra input.
Läste (skummat) igenom benefits som elite och uppfattar de som att du får upp till 200dollar om inte du får dins förmåner som du är lovad.

Right, men förmånen är "subject to availability", därmed ingen kompensation om den inte finns, eftersom det inte finns något löfte att den faktiskt ska ha availability.

Däremot om du tex bokar sviten och inte får det, så får du en ganska rejäl ersättning som ska betalas ut cash in hand... Finns ett antal andra scenarion också där det utgår, men att det inte finns uppgradering tillgänglig är inte en av dem.
 

Glenn E

Medlem
Fördelen med Bonvoy verkar vara automatiskt late checkout till klockan 4 samt längre öppettider för happy hour i loungen.
Min erfarenhet från Kina är att mån normalt får bättre värde för pengarna på Hilton . Fast bonvoy har många fler hotell
 

henrik l

Medlem
Fördelen med Bonvoy verkar vara automatiskt late checkout till klockan 4 samt längre öppettider för happy hour i loungen.

I Asien (läs Hong Kong och Thailand) är det aldrig problem med sen utcheckning kl 16. I Bangkok har loungerna kört varianten 1+2, eller 2+1, när det gäller mat och dryck, matpasset är alltid två timmar och brukar som regel vara mellan 17.30-19.30, sedan är det fri bar en timme, antingen före eller efter.
 
Toppen