Senaste nytt

Trasigt bagage British Airways

Leo Jusufi

Ny medlem
Hejsan allihopa. Ny på forumet så jag slänger ut några frågor här:

Förra veckan flög jag med British Airways till London Heathrow. När jag skulle hämta ut mitt bagage upptäckte jag att det var skadat, väskan hade fått sig en buckla på ena sidan. Jag gjorde en anmälan direkt på flygplatsen och fick några dagar senare kontakt av K2 Global (som tydligen sköter BA:s bagageproblem).

Alternativet var att jag skulle få en resväska av något konstigt märke som motsvarade min väskas dimensioner (en Samsonite 75 cm). Vilket jag inte ville ha. Då var alternativet att jag kunde få en ny Samsonite väska men för att få den modellen jag har var jag tvungen att lägga mellanhanden – eftersom de tydligen tog en avskrivning på 30 % trots att väskan bara är ett år gammalt.

Min väska kostade 166£ och de erbjöd mig 116£ och sedan att jag skulle lägga mellanskillnaden för en ny väska då.

Jag frågade om jag kunde få tillbaka mina pengar i stället, då svarade de att jag endast kunde få tillbaka 75£ eftersom att det är "den summan som flygbolaget tillåter". Nyss kunde jag få en väska för 116£ (om jag la mellanskillnaden) sedan får jag bara 75£ om jag vill ha pengarna tillbaka.

Vad är det som gäller här och vad hade ni gjort?
 
Toppen