Trasiga väskor SAS hittar på nya regler

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av GladFlygare, 29 Juni 2018.

  1. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
  2. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Trist att det har strulat så får dig @GladFlygare Har inom loppet av mindre än en månad haft två Samsonite väskor á la 2500kr/prissegmentet som blivit skadade. Båda gånger har jag anmält dem som skadade, fått ut min PIR-rapport och sedan ett efterföljande papper (samma som visats tidigare i tråden) med direktiv att jag ska logga skadan hos Bagsupport. Står inget om att det ska göras inom 7 dagar.

    Fick du aldrig ut något sådant papper när du gjorde dina anmälningar?

    Slutsatsen av båda mina fall var att jag fick en voucher där jag kunde kvittera ut en ny Samsoninteväska via Bagsupports webbshop. Samma modell och storlek som jag hade haft som gått sönder, dock i annan färg då de inte längre har röda. Så det enda som har sabbats för min del är att jag inte längre har samma färgskala på samtliga resväskor längre (ser inte lika snyggt ut längre! ;):D) och de syns inte lika lätt på bagagebandet, men i övrigt så har jag inget att klaga på. UPS körde sedan hem de nya väskorna med avlämning direkt vid dörren.
     
    jumbooze gillar detta.
  3. STO-ARN

    STO-ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tidigare har ju gällt för t.ex. SAS att antingen har man upptäckt skadan på Ankomstflygplatsen, eller vid uppackning hemma, alt hotellet och då haft 7 dagar på sig för reklamation. Förut gav ju SAS ut ersättningsväskor direkt på t.ex. Arlanda, vid större skada, alt gav adress till väskreparatör. Påfundet att det också måste rapporteras till "SAS Customer Care" inom 7dagar, kan ju vara svårt ifall man befinner sig utomlands på en resa...
    (Som referens vid British Airways-resa tillbaka till Arlanda vid väskskada, bortslitet hjul och rapport på flygplatsen, så sände British Airways i England en likartad väska hem till mig inom en vecka - förvånansvärt smidigt...)
     
  4. Homer

    Homer Medlem

    Gör det inte det fortfarande?
    Jag blev hänvisad till Bagsupport därför att jag tackade nej till den som erbjöds.
     
  5. Mitt ärende från igår har hanterats exemplariskt av sas. En kort fråga på mail inim 5min och jag har redan fått voucher på 2200kr i deras väskshop.
     
    PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  6. Mediana

    Mediana Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bara nyfiken, men exakt hur skadade har era väskor blivit?
     
    Mattias Holmén gillar detta.
  7. Mina Titan har oftast fått en spricka eller två. Senast två sprickor á 30mm på varje sida handtaget.
     
  8. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Aningen OT men ändå på ämnet...

    Landade i Köpenhamn igår med en billig 399kr teleskop-hockeytrunk från Clas Ohlson som gått sönder.
    Reva/hål i tyget samt teleskophandtag som såg ut som man släpat väskan efter sig på asfalten.

    Påpekade detta för SAS vid ankomst och de erbjöd direkt ny stor 4-hjuls väska som jag tyvärr inte kunde ta då jag var tvungen att lasta över allt från den trasiga och grejerna hade inte fått plats. Tog PIR och anmälde kl1126 idag på Bagsupport. kl1128 detta:
    "We are very sorry that your luggage got damaged during your flight. We have now valorized. Your luggage has been valued according to the Scandinavian Airlines regulations and you are entitled to receive a replacement luggage."

    999kr vouchers att handla för i deras "Samsonite-store".
     
  9. Homer

    Homer Medlem


    Där billigaste skräpväskan kostar 999kr...
     
  10. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lär ju vara bättre än Clas Ohlson för 399kr. Har dessutom en sprillans ny Samsonite handbagage så behöver inget flashigt just nu.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×