Senaste nytt

Transporthjälp

Marcus01

Medlem
Långt?? Jag har köpt mig tre båtar på andra sidan, en i Helsingborg, en i Malmö och en i Göteborg. Alla tre körda genom Falsterbokanal och vidare mot Stockholm. Den här tråden passar inte alls på BusinessClass.se så jag vill berätta att jag flög till alla hämtningar - Ängelholm, Göteborg och Malmö. Alla med SAS förstås!

Jag pratar ju flyg i inlägget innan, en C-130 nämns ju...;-) Vad har du köpt för båtar?
 

Dr. Miles

Expert
Långt?? Jag har köpt mig tre båtar på andra sidan, en i Helsingborg, en i Malmö och en i Göteborg. Alla tre körda genom Falsterbokanal och vidare mot Stockholm. Den här tråden passar inte alls på BusinessClass.se så jag vill berätta att jag flög till alla hämtningar - Ängelholm, Göteborg och Malmö. Alla med SAS förstås!

Kanske Marcus01 vill diskutera om vilken routing hans båt ska åka och på vilken kärra? :)
 

agehall

Medlem
Nej det stämmer inte. Man måste se skillnad på släpvagn och efterfordon vilket är något helt annat.

Fast om det inte är en släpvagn utan ett efterfordon gäller väl att bruttovikten på efterfordon+last inte får överstiga dragbilens bruttovikt? Då får man allt hitta en rätt biffig bil för att klara trailer+båt.
 
Toppen