Transport från Tokyo Haneda på natten

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Hafermann, 18 November 2018.

1. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landar nattetid kl 01 på Haneda med SQ (första besöket på HND) och ska ta mig till Minatoområdet. Är det endast taxi som gäller eller hur funkar det med tåg/tunnelbana den delen av dygnet?

2. ante888

ante888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tunnelbana är tyvärr kört vid den tiden (den stänger kring midnatt), själv har jag åkt taxi när jag landat sent på Haneda, men det kanske finns andra alternativ.

Hafermann gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske ta en natt på hotellet på flygplatsen och sedan ta sig vidare?

Hafermann gillar detta.
  4. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade kunnat vara ett alternativ. Har dock bokat hotell för att slippa transport och incheckning dagen efter.

5. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns enstaka nattbussar. 02:05 kan passa dig eftersom det torde vara ganska lugnt i passkontrollen vid den tiden.

Late-night and early-morning bus service | Haneda AIRPORT LIMOUSINE | Keihin Kyuko Bus

Vi landande sent i somras (försening) och tog taxi till samma område som du ska till, vi bodde vid Shimbashi, och det gick på drygt 6400 jpn. Helt klart värt det eftersom vi var rätt trötta och snabbt (rallysnabbt tom.) ville komma till hotellet. Bor du dessutom inte vid någon avgångshållplatserna rekommenderar jag definitivt taxi. Det finns värdar som hjälper dig rätt. Kan du ta reda på hotellets adress på japanska underlättar det, det borde finnas på hotellets hemsida. Ta en skärmdump och visa chauffören.

Dr. Miles och Hafermann gillar detta.
  6. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Toppen! Tack för info

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!