Senaste nytt

Transithotell i Kina när man flyger med Air China

Air China finns för under 15:-
Matrix visar inte Air Chinas kampanjrabatt.
14 till 20 timmar i Peking. Men vad gör det när Air China bjuder på Transit Hotell.
Jag fick IHG international som kostar ca 1200:- SEK.

OBS! Du måste ringa Air China och boka transit hotellet.

Visa bifogad bild 97742

Transithotell!?
Jag kommer snart att ha 12.25 timmar transfer där. Nattetid dessutom. Ringer jag Air China i Stockholm eller vart ringer jag?
 
Transithotell!?
Jag kommer snart att ha 12.25 timmar transfer där. Nattetid dessutom. Ringer jag Air China i Stockholm eller vart ringer jag?

Förlåt för att jag kapar tråden och den kanske spårar ur från huvudämnet. Men, jag mejlade Air China. De svarade direkt och hade bokat in mig på Airport Aozhu Hotel. Så jag får tacka E.K för infon om gratis transit-hotell!
 

E.K

Medlem
Air China är för närvarande väldigt generösa och har varit det hela tiden.
Mer vad som gäller får man själv läsa till sig på Air Chinas hemsida. Nedan en kortare sammanfattning.

Ekonomi passageraren kan kostnadsfritt boka Transit hotell eller Transit Lounge (mat, dusch, vilrum m.m.)
Air China bryr sig inte om att det finns flyg som går tidigare till skillnad mot småaktiga Turkish Airlines.

Business passageraren får givetvis ett bättre hotell och om inte det duger så bokar man själv och nyttjar "Chauffören"
Man får tyvärr inte boka både Chaufför och Hotell.
Vissa avgångar från Peking kan man boka mat från en lång lista. Liknande Singapores Book The Cook.

Allt detta kan man göra via hemsidan men dom som åker Business bör enligt Air Chinas kundtjänst ringa in.
Stockholmskontoret är det meningslöst att ringa till på dagen.
Men ringer man när dom stängt så blir man vidarebefordrad till Europeiska kundtjänsten.
Alternativt ringer man Europeiska kundtjänsten direkt och för dom som inte känner till så är nummer 00800xxxxx kostnadsfritt.

Skärmbild (46).png
 

micke

Medlem
Har haft transferhotell en gång för länge sen med Air China och det var det sunkigaste hotell jag nånsin bott på. Minns inte alls vad de hette. Förhoppningsvis är det bättre idag. Vi fick dock både transfer och hotell.
 

E.K

Medlem
Gäller det endast för betalda biljetter eller skulle det även funka på en Eurobonus Award?
Jag skulle vilja påstå NEJ.

Saxat från Air Chinas hemsida:
3、Passengers holding tickets with the fare codes O/I/X/N may not use the transit hotel service.(Shanghai: Passengers holding tickets with the fare codes O/I/X/N and domestic to domestic fare codes T may not use the transit hotel service.)
 
Toppen