Transit i Hong Kong med separata biljetter

Diskussion i 'Flygplatser' startad av xz0781, 5 April 2013.

1. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är nog lite klurigt att checka in bagage"tidigt" med *A på HKG. Om jag var du skulle jag överväga att kolla med respektive flygbolag som du skall flyga ut med om du istället kan checka in på Hong Kong station i stan.
    Tar du då Airport express som går direkt från flygplatsen in till stationen (tar 24 minuter) så kan du kanske checka in väskorna direkt där.
    Dock behöver du ju betala tågresan med typ Octopus kort ca 100 Hong Kong dollar ToR för att det hela skall gå riktig smidigt.

pep gillar detta.
  2. pep

pep Medlem

Tusind tak. Mission completed! Jeg ankom kl. 13:30 fra Danang med Jetstar og mit TK fly gik først kl. 23 om aftenen. Via Information forhørte jeg mig på SATS som er handling agent for Turkish. De informerede meget præcist at jeg kunne checke ind på TK fra kl. 14:30 på Hong Station eller på Kowloon station (sidstævnte er nærmest!). Slæbte min bagage med i toget. Turen tog ½ time begge veje. Jeg checkede in fra Kowloon station - det tog kun ca. 2 minutter og jeg fik alle onwards boarding cards printet ud. Betalte 105 HK$ t/r (med kreditkort). Havde jeg ventet på TK check ind i lufthavnen havde jeg skullet vente til kl. 19. Nu fik jeg 7 timer lounge hopping acces i HKG i stedet for at vente. Tak for tipset @Viking75

Jakob Österberg, jerixon, dino_81 och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!