Senaste nytt

Transit i Hong Kong med separata biljetter

Viking75

Medlem
Opdaterede råd søges. Vækker liv i en gammel tråd:
1. Ankommer HKG med LCC (Jetstar) og skal have fat i bagage som skal indcheckes med *A (LX business class). Kan man få lov at checke ind tidligere med *A (ellers må jeg hænge 10 timer landside)?
2. Ankommer HKG med MH (fra SGN via KUL) og skal forsøge at videre indchecke baggage med *A (TK business class). Hvis jeg ikke får alle luggage tags fra starten, kan man da få bagage relabelled fra transfer desk efter at man er landet med indkommende fly og forblive airside (flere timer efter, da transfer formentlig ikke er åben før 3 timer før afgang)? Det kan man i BKK, men der er vel stor risk at de ikke kan finde bagagen

Hvis man går landside kræves der vel ikke visum? Er der et "loungeagtigt" sted man kan være landside hvis man må vente lang tid med stor baggage?
Det är nog lite klurigt att checka in bagage"tidigt" med *A på HKG. Om jag var du skulle jag överväga att kolla med respektive flygbolag som du skall flyga ut med om du istället kan checka in på Hong Kong station i stan.
Tar du då Airport express som går direkt från flygplatsen in till stationen (tar 24 minuter) så kan du kanske checka in väskorna direkt där.
Dock behöver du ju betala tågresan med typ Octopus kort ca 100 Hong Kong dollar ToR för att det hela skall gå riktig smidigt.
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Det är nog lite klurigt att checka in bagage"tidigt" med *A på HKG. Om jag var du skulle jag överväga att kolla med respektive flygbolag som du skall flyga ut med om du istället kan checka in på Hong Kong station i stan.
Tar du då Airport express som går direkt från flygplatsen in till stationen (tar 24 minuter) så kan du kanske checka in väskorna direkt där.
Dock behöver du ju betala tågresan med typ Octopus kort ca 100 Hong Kong dollar ToR för att det hela skall gå riktig smidigt.
Tusind tak. Mission completed! Jeg ankom kl. 13:30 fra Danang med Jetstar og mit TK fly gik først kl. 23 om aftenen. Via Information forhørte jeg mig på SATS som er handling agent for Turkish. De informerede meget præcist at jeg kunne checke ind på TK fra kl. 14:30 på Hong Station eller på Kowloon station (sidstævnte er nærmest!). Slæbte min bagage med i toget. Turen tog ½ time begge veje. Jeg checkede in fra Kowloon station - det tog kun ca. 2 minutter og jeg fik alle onwards boarding cards printet ud. Betalte 105 HK$ t/r (med kreditkort). Havde jeg ventet på TK check ind i lufthavnen havde jeg skullet vente til kl. 19. Nu fik jeg 7 timer lounge hopping acces i HKG i stedet for at vente. Tak for tipset @Viking75
 
Toppen