Senaste nytt

Transfertid i Peking

Anar att den här frågan kommit upp tidigare men hittade ingen tråd senare än 2014 och det har väl hänt en del sedan dess..

Sitter med en resa Bangkok-Peking-Zurich-Arlanda (samma bokning) där tiden mellan flighterna i Peking är 1.15 hr. Jag tror att mct inom T3 ska vara 1 hr men har läst en del (gamla) skräckhistorier om att det kan dra ut på tiden rejält. Förhoppningsvis sitter någon på lite färskare info, i så fall får jag tacka på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Ibland är det jättelångkö för transit och ibland inte.
Det beror på vilken tid man ankommer till Beijing och dagformen (om det var mycket förseningar eller ej).
 
För att spara tid, se till att du har printade boardingkort för hela resan, annars måste du stå i särskild kö för att hämta ut det. Om den disken nu är öppen. Mobila boardingkort eller boardingkort utskrivna på A4 eller liknande godtas inte.
 

Jensik

Medlem
Anar att den här frågan kommit upp tidigare men hittade ingen tråd senare än 2014 och det har väl hänt en del sedan dess..

Sitter med en resa Bangkok-Peking-Zurich-Arlanda (samma bokning) där tiden mellan flighterna i Peking är 1.15 hr. Jag tror att mct inom T3 ska vara 1 hr men har läst en del (gamla) skräckhistorier om att det kan dra ut på tiden rejält. Förhoppningsvis sitter någon på lite färskare info, i så fall får jag tacka på förhand!

Enligt KVS Tool är MCT på PEK 60 min på T3
 
Toppen