Senaste nytt

Transfer Phuket (HKT) - Krabi (KBV)

Lokföraren

Medlem
Hej!
min fru skall ut och resa och ha kusinträff i Krabi. Då det är svårt att hitta bra flyg till Krabi så skall hon resa till Phuket.

Frågan är hur tar man sig till Krabi (eller Koh Lanta som är slutdestination) på billigaste sätt. Hon landar kl 1320 i Phuket, så färja Phuket till Koh Lanta går inte, om inte ni har någon hemlig färja.

Taxi, båt, buss? Vad har forumet för ideer?
 

pep

Medlem
Jeg skal ikke argumentere (det er laenge siden), men jeg huskede det som om at Phuket Airport er paa vejen til Krabi. Herved afkortes rejsetiden?
 
Jeg skal ikke argumentere (det er laenge siden), men jeg huskede det som om at Phuket Airport er paa vejen til Krabi. Herved afkortes rejsetiden?
Ja, restiden kortas ner 30-45 minuter jämfört med om man åker från Phuket Town. Sedan beror det på var i Krabi man ska (Ao Nang, Krabi Town, Krabi busstation norr om Krabi Town, etc). Men 1 timme hade man inte klarat det på, även om man hade åkt Ferrari.
 

MartinH

Medlem
Koh Lanta ligger en bra bit från Krabi. Minst 4 timmar med buss från HKT.
Speedboat från nån hamn i Phuket, 30-60 min från HKT, tar 1,5-2 tim.
 
Hej!
min fru skall ut och resa och ha kusinträff i Krabi. Då det är svårt att hitta bra flyg till Krabi så skall hon resa till Phuket.

Frågan är hur tar man sig till Krabi (eller Koh Lanta som är slutdestination) på billigaste sätt. Hon landar kl 1320 i Phuket, så färja Phuket till Koh Lanta går inte, om inte ni har någon hemlig färja.

Taxi, båt, buss? Vad har forumet för ideer?

Hej!

Ditt bästa alternativ är att ta en privat transfer (bil) direkt från flygplatsen. Bilresan tar 4,5-5 timmar (inkluderat bilfärja över till Koh Lanta). Priset är 4400 THB och Max antal passagerare är 4.

Om hon sedan ska tillbaka till HKT så är passagerarfärjan från Koh Lanta till Phuket, kombinerat med privat transfer från piren till flygplatsen ett billigare alternativet.
 
Toppen