Senaste nytt

Transfer på Shanghai Pudong International Airport (PVG)

nota bene

Medlem
När jag var där senast (juli 2016) fanns det också vissa bolag som hade transit desks airside med möjlighet gör genomcheckat bagage. EVA och NZ kommer jag ihåg- tror även United.

Dock är SAS något nytt?

Jag hade i alla fall SK till JL på separata biljetter - så var ingen lösning för mig. Tog mig under en timme gate till gate med dubbel immigration, terminalbyte och security.
 

Canadien

Medlem
Någon som har färska uppgifter om airside transit och bagage check-through fungerar på BKK-PVG-ZRH?

BKK-PVG med Thai ankommer T2
PVG-ZRH med Swiss avgår T2
 

SNIFF

Medlem
Undrar samma sak. Polare åker CX / SK. HKG(CX) - PVG(SK) - CPH.
Han stod på sig, CX-agenten i HKG hävdar att de interline:at bagaget.
 

Ricci

Medlem
Om kineserna inte har ändrat reglerna radikalt sedan dec 2016, tror jag inte att man kan checka in bagaget genomgående när man reser Hong Kong-(Cathay Pacific)-Shanghai PVG-(SAS)-Köpenhamn.

https://www.flyertalk.com/forum/attachment.php?attachmentid=30974&stc=1&d=1492501961
Jag funderar att köra transit SK/CX på PVG senare i sommar. Om jag förstått det rätt skall man undvika att checka in bagaget då?
Är det då som en vanlig transit att man inte behöver söka transitvisa (vill inte lämna flygplatsen)?
 

squeezen

Medlem
Jag funderar att köra transit SK/CX på PVG senare i sommar. Om jag förstått det rätt skall man undvika att checka in bagaget då?
Är det då som en vanlig transit att man inte behöver söka transitvisa (vill inte lämna flygplatsen)?
Nej du ska inte behöva ansöka om något i förväg (det gjorde inte jag) dock så måste man fortfarande igenom passkontroll som om man ska in i landet, upp en våning och sedan passkontroll igen (för att "lämna landet") trots att jag bara var på transit så det tog en hel del tid...
Detta är ca 2 år sedan.
I mitt val rörde det sig om SAS sedan China airlines till Taipei so Cathay var inte involverat men antar det är samma process. Det var bokat som genomgående biljett på sas.se
 

Ricci

Medlem
Nej du ska inte behöva ansöka om något i förväg (det gjorde inte jag) dock så måste man fortfarande igenom passkontroll som om man ska in i landet, upp en våning och sedan passkontroll igen (för att "lämna landet") trots att jag bara var på transit så det tog en hel del tid...
Detta är ca 2 år sedan.
I mitt val rörde det sig om SAS sedan China airlines till Taipei so Cathay var inte involverat men antar det är samma process. Det var bokat som genomgående biljett på sas.se
OK, tackar för infon. Det var just passkontrollen som jag är lite rädd för och måste de lägga in någon timme extra mellan SK/CX flygen (olika biljetter).
 
OK, tackar för infon. Det var just passkontrollen som jag är lite rädd för och måste de lägga in någon timme extra mellan SK/CX flygen (olika biljetter).

Se också till att du har dina bokningar för vidare färd utskrivna på papper och/eller ett utskrivet boardingpass, och att ditt namn tydligt framgår, annars finns det risk för extra lång behandling i passkontrollen.
 
Toppen