Senaste nytt

Transfer på Chicago O'Hare

agehall

Medlem
Jag har aldrig tagit med ost själv (och skulle aldrig göra det då ost är det äckligaste som finns) men jag tror dina chanser är goda att få med dig den hem.
 

MaBe

Medlem
En liten uppföljning av lördagens resa.
Jag bokade om för att flyga hem via Newark istället för att komma hem 6 timmar tidigare jämfört med resan via Chicago.
Fyllde i på custom declaration att jag hade food med mig och förklarade för customs officer att jag had ost med mig. Han himlade med ögonen som att han inte brydde sig och sa att ost är tillåtet att ta med.
 
Hej,

Är det någon som har uppgift om den exakta MCT för domestic - international med United/SAS på Chicago ORD? När jag googlar så verkar det vara 1h15min, men SAS.se visar inte en anslutning som skulle ha bytestid på 1h19min...
 

fcx

Medlem
Dagens dilemma.

Jag har fått igenom en awardbokning SFO-ORD-ARN om några månader. Inkommande flyg med United landar 19:55 på ORD terminal 1 och utgående SAS åker 21:05 från terminal 5. Det vill säga 1h10m transfertid, trots MCT på 1h15m...

Sitter längst fram, så det går fort att komma av och sen fast track i security på terminal 5 en lördagskväll.

Det är lite ont om tid, men antalet awardplatser är tyvärr rätt begränsat (även om man tar ett byte till på vägen), och jag har inte lust att åka fyra timmar i amerikansk ekonomiklass.

Missar man flyget till ARN så går det ju en till CPH en timme senare som man har större chans att hinna med. Dock trist att missa direktflyget när man ändå reser på award, alternativt nedgradering om business är fullt.

Hur skulle ni gjort? Is i magen och köra på som bokat eller försöka hitta andra vägar?
 

M@GNÜS

Medlem
Flyger till Denver på lördag med byte i Chicago. SAS till Chicago terminal 5 och sedan UNITED till Denver från terminal 1. Har 1h 30 minuter på oss för bytet (bokat som 1 genomgående resa med SAS).
Hur fungerar detta? Går bagaget hela vägen till Denver? Behöver vi bara ta oss mellan terminalerna?
 

mha321

Medlem
Flyger till Denver på lördag med byte i Chicago. SAS till Chicago terminal 5 och sedan UNITED till Denver från terminal 1. Har 1h 30 minuter på oss för bytet (bokat som 1 genomgående resa med SAS).
Hur fungerar detta? Går bagaget hela vägen till Denver? Behöver vi bara ta oss mellan terminalerna?
1:30 är definitivt väldigt tight på Chicago. Du ska ju genom immigration. Men så länge det är på genomgående biljett är det upp till United att fixa det, och det går väl många flighter till Denver.

Du behöver plocka upp ditt baggage och ta det genom tullen. Direkt efter tullen har United diskar och baggage band där du lämnar det igen. Du behöver inte göra en ny incheckning och det brukar gå snabbt vid den stationen.

Det som tar tid är typiskt antingen immigration eller tullen.
 
Toppen