Senaste nytt

Transfer mellan terminal 1 och 4 JFK?

Maja

Medlem
Vi flyger hem med Swiss imorgon från terminal 4 JFK. Swiss egen lounge öppnar först kl 17:00 enligt hemsidan. Någon som vet om detta stämmer? Det innebär att vi som flyger med den tidiga avgången kl 16:25 är hänvisade till Lufthansas lounge i terminal 1. Airtrain och passering genom security om jag förstår saken rätt. Det finns ingen buss airside som det finns mellan terminal C och B på Newark?

Finns Fast track för Business biljett/Star A* Gold? Annat som jag bör tänka på när man flyger från JFK? Har inte gjort det på säkert 10+ år.
 

Senator

Moderator
Vi flyger hem med Swiss imorgon från terminal 4 JFK. Swiss egen lounge öppnar först kl 17:00 enligt hemsidan. Någon som vet om detta stämmer? Det innebär att vi som flyger med den tidiga avgången kl 16:25 är hänvisade till Lufthansas lounge i terminal 1. Airtrain och passering genom security om jag förstår saken rätt. Det finns ingen buss airside som det finns mellan terminal C och B på Newark?

Finns Fast track för Business biljett/Star A* Gold? Annat som jag bör tänka på när man flyger från JFK? Har inte gjort det på säkert 10+ år.

Jag tror att du kan anta att informationen på hemsidan inte är helt uppdaterad. Att Swiss skulle hålla stängt för LX17 är osannolikt. Den har precis kommit igång igen. Jag tror både deras First/HON samt affärsklass/Senatorer skulle bli ganska tokiga

Svaret på frågan är att det inte är värt det och jag vet inte ens om ni kommer in på T1 med boardingkort för T4. Det är bara AirTrain som går landside som ni kan förflytta er. Det innebär säkerhetskontroll både på T1 och T4.
 

Maja

Medlem
Tack @Senator Blev väldigt förvånad då det är Swiss hemsida som har denna information, men vi får väl gilla läget och häcka ute i terminalen i några timmar annars.
 

Jonas C

Medlem
Inte värt att byta terminaler på JFK. Om du har ett Amex platina så kan du besöka den nyöppnade Centurion Lounge på JFK T4.
 

Senator

Moderator
Tack @Senator Blev väldigt förvånad då det är Swiss hemsida som har denna information, men vi får väl gilla läget och häcka ute i terminalen i några timmar annars.

Nu kommer massor av OT här, men JFK T4 är också hemmet för JFKs Centurion Lounge som ser väldigt bra ut. En lounge jag ser fram emot att besöka.

OT 2 är att det var en märklig avgångstid för LX17. I min erfarenhet så har vi haft:
JFK-ZRH LX17 runt 18:30
JFK-GVA LX23 runt 19:30
JFK-ZRH LX15 runt 21:00
EWR-ZRH LX19 runt 21:45

Jag ser att LX17 ligger kvar till W22/23 med avgångstiden. Från sista oktober är världen återställt.

OT 3, familjen sista long-haul innan pandemin var min numera fru, son (då 20 månader) och jag ensamma i First på LX15 en lördagskväll. EDIT: det var fredagen 10:e januari så nästan två år idag. Vi valde LX15 och inte LX19 från EWR, för att Swiss hemsida sa att den uppgraderade First-loungen skulle vara öppen. Det var den inte, och vi blev förpassade till Ethiads lounge som inte hade mycket mat att erbjuda. Så vi gick till The Palm Bar & Grille och åt en vanlig middag som landade på $175 allt som allt. Skickade ett mail till Swiss när jag kom hem, och 72t senare hade jag en voucher på samma belopp (i SEK) för att äta hemma. Det är anledningen till att jag inte skulle stirra mig blind på Swiss.com som informationskälla :D
 
Toppen