Senaste nytt

Transfer i Singapore och Bangkok - hur går det med inköp?

niksal

Medlem
Jag och flera från släkten skall åka till Koh Samui efter jul. Resan involverar en födelsedag, och då blir det aktuellt med champagne.

Finnair har nu -15% på sin preordershop. Om jag flyger från Helsingfors till Singapore, kan jag då beställa via shopen, eller blir det problem med vätskor i Singapore? Är det någon skillnad mellan Singapore och Bangkok i detta fall (vissa flyger via Singapore, andra via Bangkok).

Någon som vet?
 

Dr. Miles

Expert
Jag och flera från släkten skall åka till Koh Samui efter jul. Resan involverar en födelsedag, och då blir det aktuellt med champagne.

Finnair har nu -15% på sin preordershop. Om jag flyger från Helsingfors till Singapore, kan jag då beställa via shopen, eller blir det problem med vätskor i Singapore? Är det någon skillnad mellan Singapore och Bangkok i detta fall (vissa flyger via Singapore, andra via Bangkok).

Någon som vet?
Jag är ganska säker på att man får ta med vätskor som är inhandlat på flygplatsen / flighten om det är plomberad i en special påse med kvittot genom säkerhetskontrollen i Bangkok Suvarnabhumi flygplats för att jag har hört utrop om detta på flyget till Bangkok flera gånger.
 

niksal

Medlem
Jag skickade ett meddelande via Facebook till Changi flygfält, och de menade också att det är okej. Jag är överraskad, då jag tolkade deras hemsida som om att det endast är inköp som är gjorda på Changi som är okej.
 
Toppen