Senaste nytt

Transfer från inrikes till utrikes på Narita, Tokyo

Samosaguas

Medlem
Jag och familjen har en resa till Japan planerad i år. Vi har biljetter till Narita, Tokyo. Just nu funderar vi på att spendera några dagar på Okinawa och då flyga från Naha (OKA) till Narita (NRT) samma dag som vi ska flyga hem till Sverige.

Jag funderar därför hur mycket tid man behöver för en transfer från domestic till international vid Naritas flygplats?

Jag har funderat på att åka lågprisbolaget Vanilla Air från Okinawa till Narita och skulle då enligt tidtabell landa 3 timmar innan vårt flyg avgår från Narita. Vad säger expertisen om detta? Vi flyger på separata biljetter så inser självklart att det inte är helt riskfritt om man skulle råka ut för förseningar.
 

Dr. Miles

Expert
Om det är två separata biljetter, försök att ha bra marginal mellan flygen.

Jag vet inte när ni åker till Okinawa men Okinawa drabbas av tyfoner mest mellan juli och september.
Japanska huvudön (där Tokyo och Narita finns) drabbas av tyfoner mest mellan augusti och oktober, därför kan det finnas risk att du drabbas av tyfonen i Okinawa men det är helt OK väder i Narita.
I sådant fall får du köpa en ny biljett från Narita och det lär inte bli billigt.

気象庁|台風の平年値
 

Samosaguas

Medlem
Om det är två separata biljetter, försök att ha bra marginal mellan flygen.

Jag vet inte när ni åker till Okinawa men Okinawa drabbas av tyfoner mest mellan juli och september.
Japanska huvudön (där Tokyo och Narita finns) drabbas av tyfoner mest mellan augusti och oktober, därför kan det finnas risk att du drabbas av tyfonen i Okinawa men det är helt OK väder i Narita.
I sådant fall får du köpa en ny biljett från Narita och det lär inte bli billigt.

気象庁|台風の平年値
Tack för svaret. Vi åker i slutet av maj så förhoppningsvis klarar vi oss från tyfonerna.

Om allt går som det ska, hur mycket tid behöver man för att byta från inrikes- till utrikesterminalen på Narita?
 
Toppen