Senaste nytt

Trafikvarningstråden

pep

Medlem
AMS Schiphol har beslutat att maximalt tillåta 67,500 resenärer per dag i juli och 72,500 resenärer per dag i augusti. Om alla flyg är fulla finns det 81,000 resenärer per dag, dvs teoretiskt 15% för många i juli.
Jeg rejste igennem AMS i torsdags: KLM henvendte sig forinden og bad mig om muligt at ombooke og anviste mig "frie" datoer frem til juli. Men jeg holdt fast og kom igennem omend med lange koeer i AMS - selv i transit. Det vaerste var sikkerhedskontrollen (1 time!) hvor et guldkort ikke hjalp mig.
 

SK989

Medlem
Alla flyg från BRU är inställda imorgon 20/6 enligt SVT.

Alla avgående flyg från Bryssels flygplats inställda på måndag | SVT Nyheter

"– Vi kan inte garantera resenärernas säkerhet, säger talespersonen Nathalie Pierard till tidningen De Standaard på söndagskvällen"
Jag noterar att SAS flyg till Bryssel från Arlanda idag verkar gå som planerat, såväl Swedavias som Zaventems (Bryssels flygplats) hemsidor anger att planet skall gå - däremot är returen från Bryssel med SAS till Arlanda idag inställd. Bryssels flygplats har öppet för ankomster så kanske väljer SAS att flyga ned idag trots allt och använda flyget för en retur först imorgon?
 

TasselT

Medlem
Jag noterar att SAS flyg till Bryssel från Arlanda idag verkar gå som planerat, såväl Swedavias som Zaventems (Bryssels flygplats) hemsidor anger att planet skall gå - däremot är returen från Bryssel med SAS till Arlanda idag inställd. Bryssels flygplats har öppet för ankomster så kanske väljer SAS att flyga ned idag trots allt och använda flyget för en retur först imorgon?
SAS 07.05 till BRU idag är då inställd...
Även SAS flyg från CPH och OSL till BRU är inställda idag.
Tittar man på FR24 så ser jag just nu endast 4 flyg på väg till BRU.
upload_2022-6-20_10-0-10.png

/ TT
 

TasselT

Medlem
Det är SK1589 ARN-BRU kl. 16.10 som anges att gå enligt plan på Swedavias och Zaventems hemsidor.
Ah, den missade jag på FR24 eftersom det inte står SAS utan Air Baltic som operatör :rolleyes:
Returen från BRU är däremot inställd, så får se om det blir tomflygning hem eller till Riga eller nått annat.

/ TT
 

011430121

Medlem
Tågtrafiken i England inklusive tunnelbanan i London kan lamslås av strejk på tisdag 21 juni då facket tar ut 50 000 medlemmar i strejk
Källa: SR Ekot i slutet av sändningen
Nyheter från Ekot 18 juni 2022 - Nyhetsuppdatering från Ekot | Sveriges Radio
Strejken kommer att bryta ut idag eftersom arbetsgivarna och facket inte har kommit överens, detta är en endagars strejk, nytt strejkvarsel är utlyst till på torsdag och även på lördag även då endagars strejker.
 

Jannes

Medlem
Strejken kommer att bryta ut idag eftersom arbetsgivarna och facket inte har kommit överens, detta är en endagars strejk, nytt strejkvarsel är utlyst till på torsdag och även på lördag även då endagars strejker.
Obs - Även mellan dessa strejkdagar kan trafiken påverkas då en del operatörer kör söndagstidtabeller eller annars reducerad trafik på onsdag och fredag.
 

SK989

Medlem
Ah, den missade jag på FR24 eftersom det inte står SAS utan Air Baltic som operatör :rolleyes:
Returen från BRU är däremot inställd, så får se om det blir tomflygning hem eller till Riga eller nått annat.

/ TT
Det vart tomflygning tillbaka till Arlanda som SK9249 (flightradar visar SK1590 av någon anledning men formellt sett var den flygningen inställd).
 
Toppen