Senaste nytt

Trafikvarningstråden

samet

Medlem
Kaos på FRA. Kraftigt regn och åska avbröt allt arbete på plattan. Medför såklart köer när verksamheten kommer igång igen. Suttit boardad i mer än 2 timmar nu och väntar på att få lyfta. Senaste beskedet är ytterligare 30min... kul att börja 11 timmars flygningen med 2,5 timme på plattan...

Men lider inte...;)
20190712_142351.jpg
 

Brandten

Medlem
More than 4,000 workers at the airport - including customer service, engineering and security staff - have voted to strike over pay.

Staff will walk out on 26 July, 27 July, 5 August, 6 August, 23 August and 24 August, which the Unite union said could create "summer travel chaos".

Heathrow says it has contingency plans to remain open and operate safely.

Edit: Postade samma sekund. Moderator kan ta bort.
 

Tonton

Medlem
Tur att jag av oklara anledningar valde att korta ner min Londonresa om två veckor och istället för att stanna hela vecka är där Måndag 22 Juli - Torsdag 25 Juli.

Slipper strejken och kommer hem till semester :)
 
Staff will walk out on 26 July, 27 July, 5 August, 6 August, 23 August and 24 August, which the Unite union said could create "summer travel chaos".

Det var ju mindre kul då jag har min first first från Heathrow med Thai den 27:e. Bara att ställa in sig på kaos med andra ord då, vad jag kan läsa mig till, facket inte verkar nära att återgå till förhandlingsbordet.

Britterna är dock inte nådiga mot strejkarna på Twitter då det riskerar förstöra mångas högst efterlängtade enda semesterresa för året. Inga sympatier från allmänheten där.
 

Tonton

Medlem
Förseningar och Inställda flyg att vänta i Hong Kong (HKG)

"Hong Kong is preparing for massive flight cancellations, commuter chaos, traffic jams and service disruptions on Monday when the largest citywide strike in decades takes aim at public transport networks and crucial industries to protest against the government’s extradition bill fiasco."

Det verkar som att det har tagits beslut att stänga ena star- och landningsbanan imorgon, måndag - så det kommer nog bli en helt del störningar.

Källa: Hong Kong prepares for transport nightmare and massive flight cancellations as citywide strike against extradition bill crisis targets MTR, airport and roads | South China Morning Post
 
Toppen