Senaste nytt

Trafikstopp Arlanda Express

Chrille

Medlem
Jag kollar också alltid appen, men den här gången satt jag redan på tåget när dom annonserade att tåget inte skulle gå. Hade ändå hunnit med flyget om Arlanda Express fått tummen ur och organiserat taxislussningen lite snabbare. Missade med någon minut. Mycket, mycket tröttsamt...
 

Dubbel C

Medlem
Chrille. Tråkigt att höra. Åkte med Ängelholmsexpressen och de var förvånansvärt hyggliga. Sträckte nog ut avgångstiden 10 minuter eftersom folk kom sent.
 

gdaily

Medlem
Tycker deras restidsgaranti fungerar perfekt. Har aldrig blivit nekad ny biljett om tåget varit mer än 2 minuter försenat. Bara att fylla i formulär på deras hemsida.
Jag har nog claimat 10 nya biljetter genom åren, på förseningar från 3-4 minuter och uppåt. Fick till och med en ny biljett för en gammal gratisbiljett vid försening en gång (10 minuter sen).
 
Enklast är att du fyller i deras blankett redan på tåget - du ser ju om du är mer än 2 min sen ganska snart om det blir ett stopp. Sedan lämnar du den till tågpersonalen när du går av!

Det som förvånar mig att så få verkar lämna någon reklamation (om man inte gör det på nätet när man är hemma)...

Men kunskapen om 2-minuters regeln är inte så utbredd tycker jag heller. Det norska flytoget som också tar 20 min så måste du ha en försening på 30 min för att få ersättning!!
 

nota bene

Medlem
Jag lämnar väl in en sådan ungefär varannan månad. Inga problem alls!

Har även en gång åkt på missat flyg p.g.a. trasigt tåg. Då täckte försäkringen hotell + ny biljett (blev inte helt billigt!) utan tjafs, även om det tog några veckor att få pengarna.
 

AABack2ARN

Medlem
Lite intressant att ingen har skrivit att Arlanda Express och Pendeltågen inte kunnat trafikera Arlanda på hela dagen och det kommer vara så resten av trafikdygnet.

Detta på grund av ett omfattande elfel på Arlanda C.

Utöver det var det elfel och spårfel söder om Stockholm C i morse vilket skapade en mycket jobbig trafiksituation :(
 
Lite intressant att ingen har skrivit att Arlanda Express och Pendeltågen inte kunnat trafikera Arlanda på hela dagen och det kommer vara så resten av trafikdygnet.

Detta på grund av ett omfattande elfel på Arlanda C.

Utöver det var det elfel och spårfel söder om Stockholm C i morse vilket skapade en mycket jobbig trafiksituation :(
Tagit en Uber både härifrån (ARN) och tillbaka idag, tack för den SLs resegaranti :D
 

NotRyan

Medlem
Lite intressant att ingen har skrivit att Arlanda Express och Pendeltågen inte kunnat trafikera Arlanda på hela dagen och det kommer vara så resten av trafikdygnet.

Detta på grund av ett omfattande elfel på Arlanda C.

Utöver det var det elfel och spårfel söder om Stockholm C i morse vilket skapade en mycket jobbig trafiksituation :(
Och nu ikväll var det signalfel vid Märsta...
 
Toppen