Senaste nytt

Trafikstopp Arlanda Express

palmen

Moderator
Igår var det växelfel i Karlberg och lagom kaos när bara hälften av spåren gick att använda. Fick vänta 20 minuter i mitt tåg innan vi kunde passera. Idag fungerade allt dock "som vanligt"
 

Jacob

Medlem
Igår var det växelfel i Karlberg och lagom kaos när bara hälften av spåren gick att använda. Fick vänta 20 minuter i mitt tåg innan vi kunde passera. Idag fungerade allt dock "som vanligt"
Nope, idag är det växelfel i Upplands Väsby istället...
 

Chrille

Medlem
Restidsgaranti för AE är alltid efter 2 min försening, jag fick ut ca sex restidsgarantier förra året. Det märkliga var att jag nästan alltid var ensam att be och få en restidsgarantilapp att fylla i...

Ja, men hur funkar det när tåget inte går? Dom ordnar ju aldrig någon ersättningstrafik, så idag blev det att bränna en tusing på taxi...
 

AABack2ARN

Medlem
Har för mig att Arlanda Express i vissa fall ordnar med taxiresor, men det är nog enbart om stoppen är långvariga.
 

Dr. Miles

Expert
Även idag...

m.arlandaexpress.com/

Arlanda Express skrev:
Från Arlanda
På grund av ett omfattande elfel är alla
Arlanda Express tåg inställda tills vidare.

Från Stockholm C
På grund av ett omfattande elfel är alla
Arlanda Express tåg inställda tills vidare.
 
Last edited:

gusten

Medlem
I Fredags vid 14 tiden tog resan dryga 50 minuter in till stan. Jag var lätt vansinnig då jag för en gångs skull hade bråttom.. Mailade kundservice redan från tåget och har blivit lovad en ersättningsbiljett. Men med ARN Express "får" det liksom inte hända, då jag ofta timar mina resor till ARN ganska exakt på minuten.
 

Dubbel C

Medlem
Jag kollar numera alltid Arlanda Expressappen innan jag bestämmer mig för Uber eller tåget. Idag blev det Uber, thank god...(eller appen kanske).
 
Toppen