Senaste nytt

Trådlöst internet ombord - gratis och dåligt eller dyrt och bra?

Trådlöst Internet ombord

  • Gratis och långsamt

    Votes: 7 6,9%
  • Dyrt och snabbt

    Votes: 10 9,8%
  • Det finns en medelväg

    Votes: 34 33,3%
  • Dyrt men gratis för Business och First

    Votes: 51 50,0%

  • Total voters
    102

Senator

Moderator
En bra fråga... Jag har under många år haft som policy att inte jobba på flyget. Tidningar, the Economist och musik har varit min bästa vän på resorna. Nu har det tyvärr blivit så att jag är ohört produktiv ombord :p så jag är rätt effektiv i kombination med att jag har stort ansvar som måste lösas. Dock behöver jag inte uppkoppling för detta.
 

Magino

Medlem
Tycker att det helt klart ska vara fritt för de i First, resten kan i dagsläget betala för sig. Känns meningslöst om det inte skulle fungera för att för många var uppkopplade.

fast helt ärligt känns det lite skrämmande hur uppkopplade vi är och att alla förväntar sig att de ska kunna nå en hela tiden.
 

Strömberg

Medlem
Stabilt och snabbt internet är guld värt. Om man ska kunna göra något vettigt när man flyger, som att spela poker eller StarCraft II så krävs det.

Jag är inte säker på hur mycket det ska vara något flygbolagen ska försöka tjäna pengar på, men det känns självklart att det ska ingå i business-biljetter etc. eftersom man redan betalar premiumpris för det. Själv är jag av den åsikten att internet är infrastruktur, som vägar, och ska vara "gratis" för alla. Så egentligen anser jag att det är något som bara ska tillhandahållas och sen kan alla dela på kostnaden.

/Fredrik S
 

Stockholm

Medlem
Att kunna säga "Gratis Internet ombord" för Norwegian trots att kapaciteten inte räcker till för att göra det användbart har varit mycket värdefullt för bolaget i konkurrensen med SAS. Jag tror många tror att dom är vassare trots att SAS har lika nya 737r och nu installerar Wifi på sina plan också.

Nja, när jag flög med en av Norwegians nya 738or till TURen i mars testade jag deras "fria" WiFi ombord... och det funkade faktiskt riktigt bra för det jag behövde göra... kolla, svara och skicka emails... Min kollega på resan kollade även några nyhetssajter och de laddade bra. Vi kanske hade tur? :confused:
 
Jag tycker om Deltas GoGo inflight.
Prismodellen är väldigt intressant:
1. Det erbjuds 15 minuter gratis för mobila enheter.
2. För tablets är det $1.99/15min.
3. För datorer går det att teckna en abonnemang.

Vill man så går det förstås att lura tekniken och kringgå 15 minuters begränsning men det är lite bökigt också. Hastigheten var helt OK för att kunna läsa BC.se och checka-in till nästa flight.

Förresten, finns det någon här som kör med Boingo?
 
Toppen