Senaste nytt

Träff i Helsingfors?

Henry

Medlem
Kan vi inte i samband med en eventuell träff i Helsingfors även passa på att studera kollektivtrafiken i stan?

;)

Absolut! Du kan redan nu börja planera lite sjysta resor med hjälp av "HSL Matrix":
Reseplaneraren
Många valmöjligheter i det avancerade läget. Det går även att följa trafiken live för att kunna rerouta vid förseningar (finns även som app till mobilen): HRT LIVE
 

Henry

Medlem
Skall vi sätta upp ett preliminärt datum och se hur det passar folk? Hur ser fjärde maj ut? Eller skall vi försöka klämma in det tidigare?
 

Gnopps

Medlem
För mig är det bättre mitt i veckan men om det kommer många från utomsocknes kan vi nog försöka med en fredag. Jag kan göra en Doodle lite senare och försöka få fler finnar att hitta tråden.
 

niksal

Medlem
Hmm... Mycket "ofinskt" att vara så social, men detta kunde vara intressant! För mig passar inte helgen 4-6.5 men jag markerade ja för både 2.5 och 14.5. Mina arbetsresor kommer med kort varsel så det kan hända att jag trots allt får förhinder.

Någon idé om program?
 

Henry

Medlem
Hmm... Mycket "ofinskt" att vara så social, men detta kunde vara intressant! För mig passar inte helgen 4-6.5 men jag markerade ja för både 2.5 och 14.5. Mina arbetsresor kommer med kort varsel så det kan hända att jag trots allt får förhinder.

Någon idé om program?

Kul! Den andra maj fungerar dåligt för mig (landar på HEL 22:30), men den 14 eller andra datum skulle nog fungera. Formatet blir nog likt det i Stockholm, lite mat och ett par öl på något trevligt ställe? Eller skall vi försöka vara lite mer påhittiga?
 

niksal

Medlem
När börjar SpåraKoff och köra? Det skulle ju kombinera lite kollektivtrafik med ett par öl? Så måste vi komma ihåg att hockey-VM också börjar snart. Träffen får inte sammanträffa med Lejonens match anser jag...
 
Toppen