Tomt på bonusresor från Köpenhamn till Stockholm söndag 3:e maj

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Big Birger, 14 Januari 2020.

1. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat en bonusresa till Shanghai. När jag bokade fanns ingen anslutning från Köpenhamn på hemvägen till Arlanda på kvällen söndagen 3:e maj. Med min relativt begränsade erfarenhet tänkte jag att det löser sig. Det brukar ju aldrig vara något stort problem med bonusplatser i norden.

Men det verkar vara något med just söndagen 3:e maj. Finns inte en enda bonusresa hela söndagen från Köpenhamn till Stockholm. Och inte heller hem från Frankfurt eller någon annan stad som jag skulle kunna flyga hem via istället för att flyga till Köpenhamn. Måndagen 4:e maj finns dock massvis.

Finns det hopp att det kan släppas bonusresor längre fram? Eller är söndagen 3:e maj en så stor reshelg att SAS räknar med att sälja ut alla biljetter så det inte lär bli några bonusplatser?

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en stor resehelg, men det kan mycket väl släppas upp fler platser närmare inpå.

Big Birger gillar detta.
  3. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en stor resehelg, när jag kikade tidigare idag fanns det heller inte en enda bonusplats från AMS in till CPH söndagen den 3 maj. De platser som eventuellt funnits har bevisligen bokats på redan.

Big Birger gillar detta.
  4. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du kollat från Malmö?

MrDollar gillar detta.
  5. Nander

Nander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog nästan hellre titta på tåg då - tar nästan lika lång tid och med all transport blir det typ lika billigt.

Flyg:
    CPH - Malmö: 35 min - 122kr
    Malmö - MMX: 45 min - 105kr (Flygbuss)
    MMX - ARN: 120 min (med en timme innan på flygplatsen) - bonuspoäng
    ARN - Stockholm: 50 min - 99kr (Flygbussarna) eller 20 min - 299kr (Expressen)
    TOTALT: 3h 40 min - 4h 10min (exkl väntetid) för 326kr + bonuspoäng - 526kr + bonuspoäng

Tåg:
    CPH (flygplatsen) - Stockholm C: ~500kr typ så här långt innan; 5 timmar

Zethian, Gnopps, 011430121 och 1 annan gillar detta.
  6. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har kollat de flesta stora städer i Europa, men tomt på alla. Bara att luta sig tillbaka och vänta, och hålla tummarna. Och kanske knapra på en morot.

Berglund gillar detta.
  7. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tips! Har kollat Malmö, men vi kommer inte hinna med sista flighten. Som det inte heller fanns några bonusbiljetter på.

011430121 gillar detta.
  8. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kollade tåg också tidigare, men det går inte att boka på grund av att SJ inte riktigt vet hur de ska köra tåg så långt i framtiden pga banarbeten. Klurigt det där med tåg.

Nästan bättre att ta tåget än att lägga pengarna på en hotellnatt och första flyget till Stockholm på måndagsmorgonen. Men det bär emot att använda SJ. Vi har en ganska svårt prövad relation baserad på förseningar ca: 10 gånger av 10 när jag åker.

SJ.png

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad kostar det att köpa en biljett Köpenhamn - Stockholm den dagen?

Kan ju vara bra att ha som backup tänkte jag.

P.S. SJ säljer sin produkt bra ;)

Störning på sträckan
    Wi-Fi saknas
    Luftkonditionering saknas

De hade ju kunnat lägga till att sovvagnparken kommer från 60-talet (?) vilket man ibland kan känna ombord :)

molntankar och Big Birger gillar detta.
  10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 maj på fredagen och valborg på torsdagen. En enkel weekend helg för många svenska och då skall många hem på söndag 3e maj :)

AABack2ARN gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!