Tjänstebilstråden

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av TorbjornMieden, 22 April 2012.

  1. Homer

    Homer Medlem

  2. Pandion

    Pandion Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tjänstebils Tråden

    Räknar du exkl moms ner du skriver 470'-480' kr?
    En bil för 200' kr kostar ju företaget kring 3000 kr per månad. Absolut inte mer än 4000 kr. Det borde ju ge dig en budget på ca 800' till över miljonen att skaffa bil för???
     
  3. TorbjornMieden

    TorbjornMieden Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    nej dom räknar alla kostnader, service, trängselskatt,vinterdäck, osv osv i den kalkylen..

    se utdrag från min senaste bil..

    Leasinghyra
    Service/Underhåll
    Däck
    Vägtrafikskatt
    Bilprovning
    Trängselskatt
    Försäkring
    Bränsle
    Hyrbil vid servicetillfälle
    Däckförvaring
    Vägassistans
    Tvätt
    Parkering
    Övrigt
    Managementavgift
    Administrationsavgift
     
    Last edited: 23 April 2012
  4. Jag håller med på denna punkt - A,B,C-klass är inte alls skoj. Mercedes har ryckt upp A&B klassen nyligen och jag tror dom är betydligt bättre.

    Jag har en GL och en SL och båda två är klassledare inom sina nischer tycker jag.

    Audi Quattro är grymt på vintern. Dom A3 och A4 jag kört har varit riktigt bra. A6 (gamla modellen) kändes rätt trist dock i jämförelse. Största problemet med Audi nuförtiden är dom ser ut som identiska tvålar nuförtiden - jag ser inte skillnad på en A4, A6 eller A8 på avstånd. Och dom är riktiga tjänstemannabilar.
     
  5. Audi är ju helt klart ett bra val. Man kan få en bil som har det mesta utan att det sicker i ögonen på folk. Själv så kör jag nu en kul liten Golf R. Perfekt bil för två med lite packningsbehov ibland. Fyrhjulsdrift eftersom vi bor i ett arktiskt land och em pigg motor som kör ifrån det mesta.
     
  6. Pandion

    Pandion Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tjänstebils Tråden

    Hållet med Björnström, Audis problem är att alla ser likadana ut. A4 och A6 är grymt bra bilar i mellansegmentet, men sen ballar det ur. Det går knappt att se skillnad på en A4 och A8 på avstånd.

    Har provsuttit A8 och den har inget att komma med jämfört med S klass. Är man elak så känns A8 ut som förvuxen A4 även inne i bilen... Speciellt baksäteskomforten slår S klass A8 med hästlängder...
     
  7. Mycket bil för pengarna lär väl bli Jaguar XJ L Ultimate som presenterades på Internationella bilmässan i Peking idag. Men man bör väl ha ett riktigt förmånligt jobb för att plocka ut den som firmabil ändå...:p Man bör nog inte heller vara ägare till firman med tanke på Jaguars katastrofala andrahandsvärde.

    Den ser dock ut att kunna föra fram "Businessclassare" på ett respektablet sätt:
    [video=youtube;dWH4kGqjl5k]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&list=UUDAfo-IAC6c-w2dgoHDscAg&v=dWH4kGqjl5k[/video]
     
    Last edited: 23 April 2012
    1 person likes this.
  8. FORD nä aldrig i livet!
     
  9. Det var ett tag sedan Ford hade något med Jaguar att göra.... Farsgubben hade till nyligen en XJ Supersport, det är ganska bra drag i den stora bilen med 510hp under huven.
     
    Last edited: 23 April 2012
  10. Jaguar är inte en del av Ford längre. Nu är det Indiska Tata som äger/driver Jaguar.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×