Tjänstebilstråden

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av TorbjornMieden, 22 April 2012.

1. Leasa/köp den på firman och lös ut den i sommar så tar du första förlusten i firman. Går inte att göra varje gång men med vår dåliga regerings förändring mitt i ingångna avtal så kommer många lösa sina bilar i förtid.
    +25% och minskade miljöpremier är inte kul om jag har förstått rätt. Vår regering förstår inte skillnad på arbetsredskap och ren förmånsbil. Synd om vår svenska bilindustri samt konstigt miljötänk pga att alla kommer på sikt köra runt i äldre bilar.

FF#1 gillar detta.
  2. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Elbilar med drag - Se listene: Alle elbiler med henger­feste du kan kjøpe
    Skiljer sig väl dock lite mellan svenska och norska marknaden. Man är lite före där med det mesta som gäller elbilar

FF#1 gillar detta.
  3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Valley och GOTBound gillar detta.
  4. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Polestar 2 med 1 500 kg är med i länken du hittat.

5. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Fidde

Fidde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +25% förmånsvärde gäller enbart nya bilar från 1/7 21. Bilar som tas ut innan det behåller sitt förmånsvärde som tidigare. 10k/år nedsättning av förmånsvärdet försvinner vid årsskiftet för "miljöbilar", håller med att det är dåligt att det inte även där bara påverkar nya bilar.

Bonusen för elbilar höjs från 60->70k 1/4 21 så om man planerar att ta ut ny elbil så bör man få den i trafik mellan 1/4 och 1/7. Då slipper man höjt förmånsvärde och får mer miljöbonus.

Dreamliner och Roseleaf gillar detta.
  7. Är det så med ökat förmånsvärde blir jag glad. Ett tag till nästa bilbyte iaf....

8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En för mig stor nyhet
    Volvo Cars har sagt upp återförsäljaravtalen med Bilia för Volvo i Sverige och Norge. Avtalen gäller för både bil- och serviceaffären.
    Tråkigt jag har "värdens bästa" personliga service tekniker på Bilia i Vinsta, värt att köra ut dit och få bilen servad.

Kanske inte var så konstigt att Volvo Cars säger upp avtalet med Bilia med tanke på affären för några månader sedan
    Volvo Cars köper Upplands Motor (och Bra Bil) - Motorbranschen

Last edited by a moderator: 1 December 2020
  9. Börling

Börling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då var det dags att byta ut den 5 år gamla BMW 320d gt. Ville passa på att byta innan fördyringen på nya tjänstebilar som träder ikraft i sommar.
    Efter mycket funderande och testande föll valet till slut på en hybrid Mercedes e300de 4 matic kombi. Valde till förarassistens plus, premiumpaket plus, kombipaket samt se edition. Hittade inga större fel förutom möjligen att det blir en knöl för batteriet precis bakom ryggstödet bak. Får den slutet av februari.

Mr Basic, Niclas.J, Jeff_G och 3 andra gillar detta.
  10. Niclas.J

Niclas.J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis, verkligen en jättefin bil!

Med det sagt tycker jag det är riktigt kasst av Mercedes att man inte lyckats bättre med att anpassa batteriplaceringen och bagageutrymmet i sina laddhybrider (speciellt jämfört med konkurrenterna).

Börling och Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!