Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Traveller

Medlem
Vänta nu, vad hände med prat om BMW?? Ni snackar ju bara MB.. Själv kör jag ju nämda/frågade BMW och tycker det är den absolut bästa bilen jag haft.. Lådan är fantastisk, draget är underbart, komforten är som den bästa av sorter, helhetskänslan är otroligt bra.

Fick mig en uppgradering av SIXT på ARN i onsdags natt - en Mercedes GLK - Suck, vilken besvikelse.. Dessutom tog Tusse Batong betalt på motorvägen - 3200 Sek... Visste inte vi hade avgift på motorväg...
 
Vänta nu, vad hände med prat om BMW?? Ni snackar ju bara MB.. Själv kör jag ju nämda/frågade BMW och tycker det är den absolut bästa bilen jag haft.. Lådan är fantastisk, draget är underbart, komforten är som den bästa av sorter, helhetskänslan är otroligt bra.

Fick mig en uppgradering av SIXT på ARN i onsdags natt - en Mercedes GLK - Suck, vilken besvikelse.. Dessutom tog Tusse Batong betalt på motorvägen - 3200 Sek... Visste inte vi hade avgift på motorväg...

jag gillar BMW men har ej hunnit testa mer utförligt men den ligger bättre till än MB då jag aldrig på denna sidan jordelivet skulle få igenom en offert innehållande Björnströms bilar :)
Men för att snabbt kommentera MB igen så ska man ha en vettig MB så är det Kleeman och Brabus som gäller men då kan man lika gärna köpa Ferrari el Lambo el Porsche för är det något MB missat så är det hur man tar sig runt en bana med sina bilar.
 
Vänta nu, vad hände med prat om BMW?? Ni snackar ju bara MB.. Själv kör jag ju nämda/frågade BMW och tycker det är den absolut bästa bilen jag haft.. Lådan är fantastisk, draget är underbart, komforten är som den bästa av sorter, helhetskänslan är otroligt bra.

Fick mig en uppgradering av SIXT på ARN i onsdags natt - en Mercedes GLK - Suck, vilken besvikelse.. Dessutom tog Tusse Batong betalt på motorvägen - 3200 Sek... Visste inte vi hade avgift på motorväg...

det är dock gratis att köra ifrån dom...ingen som sagt något till mig om att man ska stanna :)
 
CLS 63 - Trist Svenssonbil jämfört med SLS AMG

The thinking man's supercar :)

Exakt! Det är ju det som är skönheten. En vardagsbil som går i princip lika fort som en SLS men med fyra personer ombord och bagageutrymme som går att använda.

Jag har kört SLS och lyckades nästa toppa den på Autobahn men det kom trafik i vägen. Den drar hårdare och är grymmare men CLS 63 Biturbo har mer vridmoment och känns inte spontant speciellt mycket långsammare.

SLS är ganska orolig i styrningen, den är nog mer anpassad för bankörning än trafik. Man får sitta och passa ratten oavbrutet vilket inte är avslappnande i längden. Jag är ju en glidarkille ;)

sls.jpg
 

jumbooze

Medlem
Själv så är jag väldigt sugen på BMW ActiveHybrid.
Men det är väl mest för jag försöker framhålla den gröna profilen.
 

Palazzi

Medlem
Min granne har precis köpt en Aston Martin Rapide. Verkar vara en rolig kombination av familjebil och sportbil:cool: Dock är det väl inte valet för den som söker en förmånsbil :p
 
Toppen