bucketlist
Medlem
Kan vara bra att veta också att du inte kan ladda model 3 på siperchargern i Bredden. S och X funkar men inte 3:an tyvärr av någon anledning.
Sånt där blir man ju rent trött på. Tänk då om man är ute på resa och har planerat in stopp och laddning på platsen A, därför att där finns det laddare. Plötsligt fungerar inte just den laddaren till just min bilmodell men alls andra kan ladda hur fint som helst. Då är det inte lika roligt längre!Kan vara bra att veta också att du inte kan ladda model 3 på siperchargern i Bredden. S och X funkar men inte 3:an tyvärr av någon anledning.
Nej just ja, Bredden är väl den enda Superchargern som inte har CCS-konverterats och då går det ju inte att ladda en Model 3 där. Det spekuleras väl i att Bredden ska läggas ned, den är för nära Stockholm.Kan vara bra att veta också att du inte kan ladda model 3 på siperchargern i Bredden. S och X funkar men inte 3:an tyvärr av någon anledning.
Sånt där blir man ju rent trött på. Tänk då om man är ute på resa och har planerat in stopp och laddning på platsen A, därför att där finns det laddare. Plötsligt fungerar inte just den laddaren till just min bilmodell men alls andra kan ladda hur fint som helst. Då är det inte lika roligt längre!
Fastchargern i Karlskrona fungerar inte heller till Model 3. Dock så kommer ingen av dem upp i bilens navigator och därmed heller inte i rutterna.Nej just ja, Bredden är väl den enda Superchargern som inte har CCS-konverterats och då går det ju inte att ladda en Model 3 där. Det spekuleras väl i att Bredden ska läggas ned, den är för nära Stockholm.
Nu är detta en tjänstebilstråd men jag fattar inget förutom att din gumma har en egen betald V40.Jag leasar en V60 diesel automat (modell 2019) och har 100.000 km per år och betalar 15.999 kr i månaden för den. Jag får köra ca. 25 mil i månaden med bilen. Jag ska köpa loss bilen nu vid årsskiftet. Tog leasing i januari 2020.
Leasar jag en bil med 3500 km på ett år, då kan jag köra med den bilen i fem månader, ja om ens det och sedan får jag ställa den och den kostar mig 5000 kr i månaden.
Tanten hemma köra en V40 diesel automat som är köpt kontant.
En annan aspekt av att köra just Tesla är alla destinationsladdare. Vi på detta forum vill ju gärna åka i business class. Så känns det varje gång jag kommer till ett hotell med destinationsladdare. Trevligast hittills var Hotel Norge i Bergen. Ingen officiell destinationsladdare men under hotellet bredvid hissen har de största och bästa p-platserna reserverats för Teslaägare.
Visa bifogad bild 111876
Under Hotel Norge i Bergen
Samma på t.ex. Steam Hotel i Västerås. Direkt utanför entrén finns gratis laddplats för Tesla, alla andra måste åka bort till ett garage och betala.
Visa bifogad bild 111877
Utanför entrén till Steam Hotel
Så betänk laddnätverket när ni väljer bil. Jättekonstigt ändå hur en amerikansk biltillverkare kan ha fått sådant stort inflytande på alla hotell i Norden.
Mer OT: Läser iofs tråden för att jag är lite bilintresserad och funderar på att byta privatbil men känns mer och mer som en fördelar-med-en-elbilstråd..Nu är detta en tjänstebilstråd