Tjänstebilstråden

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av TorbjornMieden, 22 April 2012.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ekonomiska sa Bull :p

2. Fred Flintstone

Fred Flintstone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hämtade min nya tjänstebil idag, VW Tiguan TDI 4M R-line. Inte så sexig men mitt enda krav är något som tar mig till golfbanan fram och tillbaka.

WarrenBuffett gillar detta.
  3. Beror på upplägg. För många är den inte dyrare om företaget har generös policy.

4. ChristianS

ChristianS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan slå ett slag för Kia Stinger GT om bagaget inte behöver vara stort och man struntar i förbrukning. Haft min i 1,5 år nu och måste säga att jag är väldigt nöjd. Kul med en bil man ej ser överallt samt motorn är fin.[​IMG][​IMG]

samet, Juancarlos och Brandforce gillar detta.
  5. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från senaste AMS.

Bifogade filer:

6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte närmast på att brukaren kommer undan med lite lägre förmånsvärde. Sedan skiter man fullkomligt (enligt undersökning) att man inte kör på el. Man laddar nästan aldrig sina hybrider heller.

Dreamliner gillar detta.
  7. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror kalkylen är ännu bättre för Teslan. Den normalbilist som fixar 320d x-Drive på 0,51 milen finns inte. Samma sak med Mercan och Alfan. Klart högre snittförbrukning.

Passade på att göra en minitest vad gäller förbrukning på 330i GT x-Drive (skulle varit en 340 så lite sur är jag) 80% stad 20% landsväg och jag hamnade på nästan 1l/mil. Landsväg om jag snällt följer skyltarna och jag tror jag kan komma ner till 0,70. Norgeresorna kanske kan hamna ännu lite lägre.
    En elbil är ju rena sparbössan. Troligtvis också ett 0-summespel för mig som egenföretagare. Men jag är starkt sugen på Jaggan. Hoppas det finns en att testa när jag om några veckor är i Stockholm på lite möten.
    Det som kvarstår är om jag fixar att varje genomsnittsresa kommer ta en timme extra för laddningens skull.

Lauda 777 gillar detta.
  8. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag låg på under 0,5 med nya E220d, visserligen sedanen utan 4wd men ändå. Med 420 x-Drive var det 0.68.

9. Sebastian.k

Sebastian.k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Positiva nyheter för er som har avtal med Autoplan.
    Tesla 3 på ingång under 2019 som förmån/tjänste- kontobil.

Har någon här på BC tagit fram kalkyler på tesla 3?

10. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan varmt rekommendera Teslakalkylen

Model 3 är inte heller jättesvårt att räkna hem privat... TCO blir lika eller lägre som en välutrustad 320/c-klass.

Sebastian.k gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!