Senaste nytt

Tjäna poäng med "tillfälliga" betalningar?

JacobGBG

Medlem
På MilePoint.com så använder man sig numera flitigt av Kiva - Loans that change lives. En site där man som privatperson ger mikrolån till entreprenörer i 3:e världen. Återbetalning är garanterad och betalning med kort accepteras. Kan helt klart vara värt det om man vill toppa upp för att nå 2-4-1.
 

jumbooze

Medlem
På MilePoint.com så använder man sig numera flitigt av Kiva - Loans that change lives. En site där man som privatperson ger mikrolån till entreprenörer i 3:e världen. Återbetalning är garanterad och betalning med kort accepteras. Kan helt klart vara värt det om man vill toppa upp för att nå 2-4-1.

Återbetalning garanterad? Känns inte helt garanterat men jag kanske missat något. Låter som något man skulle kunna göra en positiv insats annars.
Risk and Due Diligence | Kiva
When you lend money on Kiva, you may lose all or some of your principal.
 

JacobGBG

Medlem
Ah, jag misstolkade Milepoints kampanj på det hela. Vad dom gör är att dom matchar ens eget lån till en låntagare, jag läste det som att dom funkade som garant. Jo, det gör ju det hela lite mer riskvärt helt klart. Men om man sprider det i många lån i "låga" belopp så är det nog rätt oproblematiskt. Som sagt, det är inte på Inkjet eller Betalo nivå men fortfarande intressant för att nå upp de där sista tusenlapparna mot voucher.
 
Toppen