Tjäna poäng med "tillfälliga" betalningar?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av David Granström, 17 Maj 2011.

1. Ja tror också det. I alla fall med British Airways Visa kort är det så.

2. Ericel

Ericel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Min flickvän lyckades med detta konststycke. Handlade på Bauhaus (eller var det Hornbach) till badrumsrenovering för en massa pengar på sitt amex och bestämde sig sedan för att den stilen inte fungerade och lämnade tillbaka allt, de bad bara om ett kort och hon gav dem sitt visa kort och fick både eb-poängen samt pengarna tillbaka... Jag trodde inte det skulle fungera men nu är det 2 mån sedan och amex verkar inte ha reagerat..

2 personer gillar detta.
  3. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, läste man Mastercards kontovillkor var det mycket riktigt så. Man får överhuvudtaget inte använda det för att betala skulder, eller ens betala dellikvid vid avbetalningsköp.

4. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Min lokala byggmarknad(Woody) hatar mig för jag betalar fakturor för saker som fönster, braskamin, garderober, byggmaterial för femsiffriga summor med mitt Amex kort. De är tvungna att betala 3% till Amex för att lösa ut pengar, men de vägrar att ge mig 2% rabatt på summan när jag instället erbjöd de betala med MC.

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    CSN tillåter kortbetalningar för utlandssvenskar men tyvärr varken Diners eller Amex.

6. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rent teoretiskt borde man ju kunna betala in tex 10 000 kronor till sitt konto på typ en bettingsajt eller pokersajt, låta pengarna ligga en stund, kanske spela för någon hundralapp och sen plocka ut allt i cash till ett annat konto. som jag ser det borde det ju funka. Någon som har erfarenhet av detta?

7. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det fungerar alldeles utmärkt om

a) Sajten rapporterar det som köp, och inte som cash advance
    b) Sajten inte kan sätta in det på samma kreditkort igen. Sajten vill alltid sätta tillbaks till samma insättningsmetod som pengarna kom in, men ibland går det inte.

Exempelvis Mastercard tillåter oftast inte återbetalning från spelsajter, så de kan användas på det här sättet. Visa tillåter däremot oftast återföring från sajten, så där går det inte att utnyttja.

8. Riokalle

Riokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min fru fick sitt British Airways Visa-kort klonat i Brasilien, det spärrades vid upptäkt men man hade redan hunnit handla för en hel del.
    Allt betalades tillbaka av Visa men poängen fick hon behålla ha ha.

2 personer gillar detta.
  9. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi kanske ska "sno" varandras kort då?!?!? Hahaha!

1 person likes this.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men vänta nu, får man inte poängen först när fakturan betalas?? Hur kan man då få poäng på transaktioner som gjorts med ett stulet kort..?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!