Senaste nytt

Tjäna Eurobonus-poäng genom värvningar till Avis Preferred

ZZZebra

Medlem
haha - varför skulle man bli värvad till Avis om man inte skulle hyra bil?!?!
För att du ska få poäng gratis?

Så är det givetvis, men om den värvade inte hyr, uteblir då poängen för båda?

Jag tycker att belöningen både för att värva och bli värvad är väldigt snål. Att vi inte kan jämföra med 10.000-poängskampanjen är ju uppenbart. Men har ju förekommit åtskilliga kampanjer som ger 5.000 poäng och som inte kräver värvning.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MrDollar

Medlem
Jag hoppas innerligt att poängen uteblir om den som värvar inte hyr bil!

Dom hade ju kunna ge 0 poäng - hade du då bjudit in någon?
Självklart ska det finnas en motprestation också.

Fan, detta forum börjar mer och mer handla om hur man får gratis poäng, hur man maximerar ersättning för sena flyg, fel på lampan på hotellrummet, fick vänta 3 minuter på att få mitt hotellrum, klaga på det här och få xx.xxx antal poäng etc. Det börjar låta som Hej Hej utanför Konsum!

Så är det givetvis, men om den värvade inte hyr, uteblir då poängen för båda?

Jag tycker att belöningen både för att värva och bli värvad är väldigt snål. Att vi inte kan jämföra med 10.000-poängskampanjen är ju uppenbart. Men har ju förekommit åtskilliga kampanjer som ger 5.000 poäng och som inte kräver värvning.
 

ZZZebra

Medlem
Jag hoppas innerligt att poängen uteblir om den som värvar inte hyr bil!

Dom hade ju kunna ge 0 poäng - hade du då bjudit in någon?
Självklart ska det finnas en motprestation också.

Fan, detta forum börjar mer och mer handla om hur man får gratis poäng, hur man maximerar ersättning för sena flyg, fel på lampan på hotellrummet, fick vänta 3 minuter på att få mitt hotellrum, klaga på det här och få xx.xxx antal poäng etc. Det börjar låta som Hej Hej utanför Konsum!

Kan nog bara konstatera att vi värderar information om potentiella kunder väldigt olika.

Är givetvis intressant för bolaget att kunna marknadsföra sig via e-post mot en rejäl stock kunder som de idag inte kan göra. Att få in dessa intresseanmälningar är värt en hel del, så det handlar inte om att få några gratispoäng.

Din slutkläm med såväl svärande och allmänt gnäll talar för sig själv. Antar att argumenten tröt så avslutar där.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MrDollar

Medlem
Hur menar du att det inte handlar om några gratispoäng, för dig?

Självklart är det i Avis intresse att få nya kunder, men, det handlar inte om att få kunder som bara blir värvade för att värvaren ska få poäng, vilket du verkar vara intresserad av?

Därav så är det en ganska bra "drive" dom kör, med lite motprestation.

- Min slutkläm, ber om ursäkt att den innehåller svärande, är nog dessvärre sanning.
Du kan fritt anmäla den till moderator om den inte passar in.
Kan nog bara konstatera att vi värderar information om potentiella kunder väldigt olika.

Är givetvis intressant för bolaget att kunna marknadsföra sig via e-post mot en rejäl stock kunder som de idag inte kan göra. Att få in dessa intresseanmälningar är värt en hel del, så det handlar inte om att få några gratispoäng.

Din slutkläm med såväl svärande och allmänt gnäll talar för sig själv. Antar att argumenten tröt så avslutar där.
 

NotRyan

Medlem
Oj. Jag undrar hur Avis skall kunna ge rätt poäng till de som skall ha det i den här kampanjen.

Det måste vara så att den som värvar får 2000 poäng extra när man hyr bil och anger aktuell kupong på sina max 5 hyror, samt att den som värvas får 1000 poäng extra per hyra.
 

DrGold

Medlem
Klart att det förutsätter någon form av motprestation för att få poäng men jag tycker att logiken bakom villkoren (som i sig är svårtolkade) inte är helt glasklar. Man får väl anta att den som värvar redan ska vara medlem i Avis preferred, även om inte det heller framgår av villkoren. Det är i alla fall den betydelse jag lägger i ordet "värva".

1) Person A värvar person B, ingen hyr några bilar. Ingen vinst för Avis.
2) Person A värvar person B. Person B hyr en bil, men inte A. Värvningen utgör en vinst för Avis.
3) Person A värvar person B. Person A hyr en bil, men inte B. Värvningen utgör (i princip) ingen vinst för Avis.

I case 2 har väl person A gjort Avis en tjänst oavsett om person A hyr en bil eller inte? Framför allt har väl A gjort Avis en lika stor tjänst oavsett om person A hyr en bil av klass B eller klass C?

Bonuspoäng för att man hyr bil får man ju även utan denna kampanj, så extrapoängen borde väl utgå för själva värvningen.

My two cents.
 
Intressant kampanj, tack för att du postade den @MrDollar.

Det enda problemet för mig är att även om mina 5 värvningar bokar en hyra som kvalificerar till bonus så kommer inte jag ha möjlighet att ”plocka ut” min bonus, eftersom jag måste hinna hyra 5 bilar innan den 16 december, för att få ut totalt 5x2000p.

Pga detta ser jag ingen vinning med att värva 5 personer. Trist för både Avis och mig :/
 

Hafermann

Medlem
Intressant kampanj, tack för att du postade den @MrDollar.

Det enda problemet för mig är att även om mina 5 värvningar bokar en hyra som kvalificerar till bonus så kommer inte jag ha möjlighet att ”plocka ut” min bonus, eftersom jag måste hinna hyra 5 bilar innan den 16 december, för att få ut totalt 5x2000p.

Pga detta ser jag ingen vinning med att värva 5 personer. Trist för både Avis och mig :/
Jag kommer troligen heller inte kunna få in 5x2000 med denna kampanj. Däremot kanske jag värvar 5 pers som rimligen kan tänkas hyra bil. Är det sen så att jag behöver hyra så utfaller ju bonus vid varje eventuell hyra.
 

richard87

Medlem
Vilken skräpkampanj. Om jag läser villkoren rätt så är maxpoäng man kan dra in 3500 (2000+1500) för en hyra på tre dagar. Dessutom måste man lura in en kompis som i bästa fall får 2500 (1000+1500) och för det också måste hyra en bil. Detta samtidigt som deras vanliga kampanjer av det snålare slaget ger 4000 poäng rakt av för samma slags hyra utan en massa krångel med vouchers.

Totalt ointressant för mig. Men tack för tipset! Hade missat denna helt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen