Senaste nytt

Tjäna dubbla Malaysia Enrich miles på oneworld flighter mellan 15 feb till 15 april

JonW

Medlem
En annan lustig sak:
Samtlig routing när jag sökt ARN-KUL går över AMS - med KL ARN-AMS!
Mer integrerade i OW är de alltså inte än att de hellre använder gamla partnern KL än nya BA via LON.

Och för dessa Skyteamflygningar betalar alltså MH:s OW-partners dubbla poäng!! :D :confused:
 

Dr. Miles

Expert
En annan lustig sak:
Samtlig routing när jag sökt ARN-KUL går över AMS - med KL ARN-AMS!
Mer integrerade i OW är de alltså inte än att de hellre använder gamla partnern KL än nya BA via LON.
Sådana saker brukar flygbolaget att ha avtal, därför tror jag att det lär ta en stund innan de kommer med nya codeshare avtal.

T ex Japan Airlines har fortfarande codeshare avtal med Air France när det gäller deras anslutningsflyg inom Europa, trots att de blev oneworld medlem i 2007.
 
Last edited:

JonW

Medlem
Var lite sugen på att få in GP:t i Malaysia i trippen.
Vilket ju delvis kunnat förklara de höga priserna. Men de låg lika högt så långt ifrån loppet som jag kunde se...
 

JonW

Medlem
Verkar dock vara dyrköpta poäng. Jag kollade på 10 datum under perioden o priserna låg på mellan 32-49 kkr ARN-KUL i C.
Dessutom inga dubbla nivåpoäng hos partners iaf.
Även bonuspoängen visade sig mycket dyrköpta, helt enkelt därför att man i praktiken bara får knappt 10 % extra.
Man får 200 % på samtliga Biz-biljetter hos AY, som guld 15% extra = 230 %
Partners Biz-biljetter ger bara 125 % utan extrafaktor för elit. Dubbelt = 250 %
 
Toppen